ebook
Wymiary edukacji zintegrowanej
Iwona Kopaczyńska, Agnieszka Nowak-Łojewska
Wydawca: Impuls
Cena: 34.80 zł
25.00 zł brutto
Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 25.00 zł
- Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Od 1999 roku, zgodnie z założeniami reformy edukacji, edukację wczesnoszkolną określa się jako zintegrowaną. Hasło to – wielokrotnie wymieniane – w dokumentach reformy nie jest bliżej scharakteryzowane i sprecyzowane. Konsekwencje tego faktu są dwojakie. Z jednej strony jest to otwarte pole dla szerokich interpretacji organizujących edukację zintegrowaną, z drugiej strony brak precyzyjnych wskazań wywołuje w praktyce szkolnej liczne wątpliwości, nieporozumienia lub wręcz oczekiwania na gotowe rozwiązania, schematy, scenariusze.
Przedstawiona książka sytuuje rozumienie integracji w filozofii progresywizmu i rekonstrukcjonizmu. W warstwie psychologicznej zaś odwołuje się do konstruktywizmu umożliwiającego uczniom budowanie wiedzy o sobie, o innych i o świecie, a także nawiązuje do koncepcji humanistycznej. Zgodnie ze współczesnym nurtem myślenia nakreślone zostały propozycje zrozumienia integracji.
Książkę otwierają teksty o charakterze teoretycznym. W części praktycznej Czytelnik znajdzie nawiązanie do realizacji integracji, której punktem wyjścia czyni się: zadania zintegrowane, projekty, aktywność badawczą, integracje wielorakie, duchowość człowieka, kontinuum poznania. Przedstawione propozycje nawiązują do znanych już koncepcji, dostosowując ich realizację do obecnych potrzeb.
Ukazane rozwiązania nastawione są na kształcenie uczniów – entuzjastów wiedzy o świecie i o sobie, zdolnych do krytycznego osądu, wrażliwych, aktywnych w różnych sferach ludzkiego działania.
- Tytuł
- Wymiary edukacji zintegrowanej
- Autorzy
- Iwona Kopaczyńska, Agnieszka Nowak-Łojewska
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Impuls
- ISBN
- 978-83-7587-930-8
- Rok wydania
- 2008 Kraków
- Wydanie
- 2
- Liczba stron
- 272
- Format
- Spis treści
- Przedmowa 7 Wprowadzenie 11 Teoretyczne aspekty integracji 19 Iwona Kopaczyńska Zewnętrzny świat – wewnętrzny obraz. Jedność, holizm, integracja w edukacyjnym wymiarze 19 Agnieszka Nowak-Łojewska O integracji inaczej, czyli w poszukiwaniu nowych możliwości integralnego rozwoju dzieci 31 Iwona Kopaczyńska Nauczyciel jako strateg w realizacji idei integracji 63 Idea integracji w edukacji wczesnoszkolnej – implikacje dla praktyki 81 Agnieszka Nowak-Łojewska Realizacja idei integracji w świetle teorii zintegrowanych zadań szkolnych 81 Hanna Uździcka Realizacja idei integracji metodą projektów 119 Agnieszka Nowak-Łojewska Aktywność badawcza ucznia osią pracy integralnej 153 Agnieszka Nowak-Łojewska Teoria inteligencji wielorakich i jej praktyczne zastosowanie w edukacji wczesnoszkolnej 195 Iwona Kopaczyńska Integrujący wymiar duchowości człowieka 205 Iwona Kopaczyńska Integracja jako kontinuum poznania 223 Zakończenie 259 Literatura 261
- Format pliku
- ebook
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia