Dodano produkt do koszyka

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

ebook

Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych

Mieczysław Łobocki

Wydawca: Impuls

Cena: 25.00 zł 18.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 18.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Prezentowana publikacja przeznaczona jest dla studentów pedagogiki. Ułatwi im ona przygotowanie prac dyplomowych i magisterskich. Stanowi też dobre wyjście do rozumienia i oceniania wartości poznawczej opracowań naukowo-badawczych, z którymi można się spotkać w literaturze pedagogicznej, psychologicznej i socjologicznej. Książka może stanowić też pomoc dla doktorantów i habilitantów, którzy piszą prace z zakresu pedagogiki, jak również dla wszystkich innych osób bliżej zainteresowanych metodologicznymi problemami badań pedagogicznych.

Tytuł
Wprowadzenie do metodologii badań pedagogicznych
Autor
Mieczysław Łobocki
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7850-282-1
Rok wydania
2010 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
272
Format
epub
Spis treści
SPIS TREŚCI
Wstęp I. Minimum wymagań stawianych badaniom pedagogicznym

1. Świadomość potrzeby badań pedagogicznych

2. Znajomość metodologii badań pedagogicznych

3. Poprawność logiczna i językowa w badaniach pedagogicznych

4. Wystrzeganie się błędów w badaniach pedagogicznych


II. Teoretyczne aspekty badań pedagogicznych

1. Charakterystyka teorii pedagogicznych

2. Rola teorii w badaniach pedagogicznych

3. Funkcja teorii w badaniach pedagogicznych

4. Teorie a praktyka pedagogiczna

5. Teorie pedagogiczne w świetle indukcji i dedukcji


III. Badania ilościowe i pomiar w pedagogice

1. Określenie badań ilościowych i pomiaru

2. Znaczenie badań ilościowych i pomiar w pedagogice

3. Typy skal pomiarowych

4. Rzetelność i trafność pomiaru

5. Słabe strony badań ilościowych i pomiaru


IV. Badania jakościowe w pedagogice

1. Czym są badania jakościowe?

2. Zapotrzebowania na badania jakościowe

3. Warunki poprawności badań jakościowych

4. Niedomagania w badaniach jakościowych

5. Uwagi godne podkreślenia w badaniach jakościowych


V. Problemy i hipotezy w badaniach pedagogicznych

1. Rozumienie i rodzaje problemów badawczych

2. Geneza problemów badawczych

3. Zakres problemów badawczych

4. Kryteria poprawności problemów badawczych

5. Hipotezy robocze i stawiane i wymagania



VI. Zmienne, wskaźniki i typy badań pedagogicznych

1. Pojecie i klasyfikacja zmiennych

2. Wskaźniki i ich uzasadnienie

3. Podział wskaźników

4. Dobór i interpretacja wskaźników

5. Typy badań pedagogicznych



VII. Dobór próby w badaniach pedagogicznych

1. Ogólna charakterystyka doboru próby

2. Losowy dobór próby

3. Celowy dobór próby

4. Wielkość i inne aspekty próby



VIII. Etapy badań pedagogicznych

1. Etapy badań a fazy myślenia refleksyjnego

2. Zaistnienie sytuacji problemowej

3. Formułowanie problemów i hipotez

4. Wybór i konstruowanie narzędzi badawczych

5. Dobór badanych osób

6. Przeprowadzanie badań

7. Opracowywanie wyników badań



IX. Moralne aspekty badań pedagogicznych

1. Potrzeba uwzględniania kontekstu moralnego w badaniach

2. Poszukiwanie prawdy głównym celem badań

3. Wiarygodność i kompetencja badawcza

4. Zobowiązania wobec osób badanych

5. Łączność badań z praktyka pedagogiczną



X. Przegląd metod i technik badań pedagogicznych

1. Obserwacja

2. Eksperyment pedagogiczny

3. Testy osiągnięć szkolnych

4. Metoda socjometryczna

5. Metoda sondażu diagnostycznego

6. Analiza dokumentów

7. Inne metody badań



Zakończenie

Bibliografia cytowana
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org