Dodano produkt do koszyka

Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach

ebook

Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach

Piotr Szews

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

Cena: 19.95 zł 18.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 18.00 zł

Format:

Pobierz fragment

Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
We współczesnych mediach oprócz szybkości przekazu liczy się sposób, w jaki treści trafiają do odbiorcy oraz używane platformy czy atrakcyjność i kondensacja informacji. Dominacja urządzeń mobilnych, nie tylko jako środków komunikacji, ale również jako środków konsumpcji materiałów dziennikarskich, powodują, że nad tekstem często przeważają treści wizualne i multimedialne. Pomaga to w efektywnym odwołaniu się do wyobraźni odbiorcy, ale też maksymalizuje skuteczność przekazu. Na procesie wizualizacji danych autor koncentruje się w pierwszej części publikacji, podkreślając, że mimo obecności niemal w każdej dziedzinie piktogramów, map, infografik, operowania obrazem w różnych mediach i na różnych poziomach, odbiorca dla prawidłowego odczytania takich komunikatów musi posiadać odpowiednie kompetencje. W drugiej części z kolei prezentuje stosunkowo nową, rozwijającą się gałąź dziennikarstwa – opartego na danych, przedstawiając możliwości, jakie niosą one ze sobą w połączeniu z umiejętnością dostrzegania w nich historii i opowiedzenia jej w formie cyfrowej informacji.

Tytuł
Wizualizacja i dziennikarstwo danych w mediach
Autor
Piotr Szews
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
ISBN
978-83-8220-490-2
Rok wydania
2021 Łódź
Wydanie
1
Liczba stron
114
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7

ROZDZIAŁ 1
1.1. Definicja danych 11
1.1.1. Dane jako nowe możliwości dla dziennikarza 12
1.1.2. Dane jako część nowych mediów 14
1.2. Wizualizacja danych 15
1.3. Grafika statyczna 17
1.4. Grafika interaktywna 19
1.5. Problemy percepcji danych 20
1.6. Wizualizacja a manipulacja 25
1.6.1. Manipulacja wizualizacją danych – studium przypadku 29
1.6.2. Wybrane sposoby przekłamań na wykresach i grafikach informacyjnych 39
1.7. Zasady poprawnego konstruowania wykresów i prezentacji danych 53
1.8. Funkcja koloru w wizualizacji danych 54

ROZDZIAŁ 2
2.1. Liczby 59
2.2. Bazy danych 62
2.3. Dziennikarstwo danych – definicja pojęcia 66
2.4. Dziennikarstwo danych w Polsce 69
2.5. Dziennikarstwo danych jako część nowych mediów 70
2.6. Computer-Assisted Reporting 75
2.6.1. Computer-Assisted Reporting a dziennikarstwo precyzyjne 75
2.6.2. Związki między dziennikarstwem danych i CAR 76
2.6.3. Przyszłość Computer-Assisted Reporting 77
2.7. Algorytmizacja danych i big data 79
2.8. Źródła informacji w dziennikarstwie danych 81
2.8.1. Systematyka źródeł informacji w dziennikarstwie danych 86
2.8.2. Biały wywiad i źródła open source 87
2.8.3. Otwarte źródła informacji 88
2.8.4. Analiza wybranych portali danych jako przykładów źródeł informacji 90
2.9. Data blog i data blogging 95
2.9.1. Definicja blogu jako tło teoretyczne 95
2.9.2. Data blog – definicja pojęcia 100
2.10. Dane jako źródło rozrywki 102
2.10.1. Infotainment jako punkt wyjścia 102
2.10.2. Datatainment 103

Zakończenie 107

Bibliografia 109
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org