ebook
Kryształy czasu Kino Wojciecha Jerzego Hasa
Małgorzata Jakubowska
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Pobierz fragment
Koszty dostawy:
- Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Filmowy autor to antykonceptualista - nie używa pojęć, ale kreuje obrazy. Co zatem skłoniło mnie do opowiadania o filozofii czasu w filmach Wojciecha Jerzego Hasa? Przekonanie, iż myślenie filozoficzne nie zna granic, może używać zarówno słów, jak i obrazów, co wydaje się szczególnie cenne, gdy zapuszcza się w rejony, gdzie rozum już nie sięga. Reżyser ukazuje różne doświadczenia czasu, także takie, które wymykają się racjonalności i słowom, gdzie pojawia się inna wrażliwość i inne rodzaje poznania: intuicja, przeczucie, wizja.
Autor Rękopisu znalezionego w Saragossie i Sanatorium pod Klepsydrą to artysta filmowych obrazów a zarazem myśliciel kina pochłonięty filozofią czasu.
Małgorzata Jakubowska
Autor Rękopisu znalezionego w Saragossie i Sanatorium pod Klepsydrą to artysta filmowych obrazów a zarazem myśliciel kina pochłonięty filozofią czasu.
Małgorzata Jakubowska
- Tytuł
- Kryształy czasu
- Podtytuł
- Kino Wojciecha Jerzego Hasa
- Autor
- Małgorzata Jakubowska
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
- ISBN
- 978-83-7969-908-7
- Rok wydania
- 2013 Łódź
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 386
- Spis treści
- WSTĘP 12
ROZDZIAŁ I. PRÓBY I: w poszukiwaniu metody 20
Analiza filmu Pętla (1957) 20
Analiza filmu Pożegnania (1958) 58
Analiza filmu Rozstanie (1960) 96
ROZDZIAŁ II. PRÓBY II: w stronę kryształu 112
Analiza filmu Jak być kochaną (1962) 112
Analiza filmu Szyfry (1966) 140
ROZDZIAŁ III. OBRAZ-KRYSZTAŁ 182
Na początku była księga 182
Sanatorium pod Klepsydrą (1973) – w poszukiwaniu autentyku 192
Opowieść znaleziona w opowieści – Rękopis znaleziony w Saragossie (1964) 201
Rezerwat czasu w Sanatorium pod Klepsydrą (1973) 249
ROZDZIAŁ IV. METAFIZYCZNE PRZEKROJE CZASU 292
Czas - problem i wyzwanie dla ludzkiej psychiki 292
Czas jako wielkie okno świata 295
Melancholik w temporalnej pułapce 305
Aktor na scenie teraźniejszości 308
Krystaliczna narracja - czas w desynchronizacji 309
„Teraz” jako zdrada 311
Człowiek - marionetka czasu 315
Homo creator „kiedyś” i „dawniej” 320
ROZDZIAŁ V. OBRAZY FILMOWE - NARRACJA - CZAS 324
Obraz filmowy a wypowiedź literacka 324
Ustalenie terminologii 328
Czas opowiadania 339
Czas opowiadany 349
Doświadczenie czasu 351
Gry z czasem 354
ZAKOŃCZENIE 358
Bibliografia 360
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- ebook
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt