Dodano produkt do koszyka

Komunikacja w terapii

ebook

Komunikacja w terapii

Herschel Knapp

Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

Cena: 69.00 zł 62.00 brutto

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu

Komunikacja w terapii w atrakcyjny i przystępny sposób wprowadza w tematykę komunikowania się w sytuacjach terapeutycznych. Omawia podstawowe cechy relacji terapeuta-klient (początkową fazę terapii, rozwój i postępy, komunikację emocjonalną i kierowanie rozmowami terapeutycznymi). Przedstawia przykładowe dialogi między terapeutą a klientem oraz wskazówki dotyczące rozwijania umiejętności terapeutycznych. Ukazuje różnice między codziennymi relacjami społecznymi a relacją terapeutyczną.

Książka zawiera:

- podstawowe informacje dotyczące granic komunikacji, motywacji klientów i ich otwierania się przed terapeutą, zagadnień etycznych i aspektów prawnych;

- protokoły z kilku sesji terapeutycznych, ukazujące najważniejsze elementy zintegrowanych umiejętności z zakresu komunikacji w terapii;

- praktyczne ćwiczenia, wspomagające rozwijanie poszczególnych umiejętności terapeutycznych;

- etyczne standardy pracy terapeutów;

- przejrzysty i wyczerpujący wykaz najważniejszych terminów.

Nie spotkałem podobnej pracy w języku polskim, owszem - tematy i kwestie poruszane tutaj pojawiają się i w innych pracach z zakresu klinicznej psychologii, terapii i poradnictwa (np. antyalkoholowego), jednak ten podręcznik przekracza i uporządkowaniem, i dojrzałością myśli tamte publikacje.

Z recenzji prof. dr hab. Zbigniewa Nęckiego


Tytuł
Komunikacja w terapii
Autor
Herschel Knapp
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN
978-83-01-15771-5
Seria
TERAPIA
Rok wydania
2009 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
274
Format
pdf
Spis treści
Wprowadzenie 9 Odgrywanie ról – wskazówki do ćwiczeń 11 Omówienie 12 Udzielanie informacji zwrotnych 13 Zaawansowane techniki udzielania informacji zwrotnych 14 Podziękowania 16 Rozdział 1. Rozumienie pojęcia relacji terapeutycznej 19 Osoby biorące udział w terapii 19 Proces terapeutyczny 20 Wybór 20 Kontakt początkowy 20 Zakończenie terapii 21 Czas trwania terapii 21 Cel terapii 22 Tematy rozmów 24 Porady 24 Perspektywa 26 Czynniki społeczne i emocjonalne 26 Zaangażowanie emocjonalne 26 Obiektywność 27 Dystansowanie się wobec własnego ego 28 Kontakt osobisty 28 Zaangażowanie 30 Profesjonalizm 31 Regulacje prawne 31 Poufność 32 Zakres kompetencji 33 Granice 33 Odpowiedzialność za czas spędzony z klientem 34 Szacunek 35 Postawa nieoceniająca 35 Pozytywne nastawienie do klienta 36 Otwartość terapeuty wobec klienta 37 Zalety otwartości terapeuty 38 Wady otwartości terapeuty 39 Prawdomówność w otwieraniu się 42 Wskazówki dotyczące otwierania się terapeuty przed klientem 42 Odgrywanie ról – ćwiczenia 44 1.1. Dyskrecja 44 1.2. Nieprzyjemne sny 45 1.3. Mój terapeuta, mój przyjaciel? 46 1.4. Komputerowy dylemat 47 1.5. Zbyt wiele zajęć 48 Rozdział 2. Początek terapii 49 Wywiad wstępny 49 Czynniki ułatwiające tworzenie sprzyjającej atmosfery 50 Porozumienie 50 Wspomaganie klienta w jego otwieraniu się 52 Kontakt początkowy 57 Wprowadzenie oraz podstawowe reguły 57 Prezentowany problem 58 Radzenie sobie z ciszą 58 Rozpoczynanie od etapu, na którym znajduje się klient 60 Poszanowanie granic klienta 62 Dopasowanie 64 Właściwości wokalne 66 Ukryte problemy 67 Odgrywanie ról – ćwiczenia 70 2.1. Wyjątkowy Błażej 70 2.2. Milczenie klienta 71 2.3. Problemy nastolatki 72 2.4. Nieszczerze twój 73 .5. Zysk czy strata? 74 Rozdział 3. Kontynuowanie terapii 75 Słuchanie 75 Uczestnictwo 76 Obserwacja sygnałów 76 Niewerbalna uważność 78 Krótkie reakcje werbalne 80 Przerwy 81 Weryfikowanie własnej percepcji 84 Odzwierciedlenie/parafrazowanie 85 Odwrócone odzwierciedlenie 87 Podsumowanie 89 Klaryfikacja 92 Odgrywanie ról – ćwiczenia 95 3.1. Wypadek samochodowy 95 3.2. Wszystko dla Edyty 96 3.3. Rodzina na pogrzebie 97 3.4. Na pomoc 98 3.5. Zwolnienie z pracy 99 Rozdział 4. Komunikacja emocjonalna 100 Język emocji 100 Emocje pozytywne 102 Emocje negatywne 102 Komunikacja emocjonalna 103 Empatia 103 Walidacja 107 Normalizowanie 109 Samoświadomość 110 Poznawanie własnej perspektywy 111 Monitorowanie własnych emocji 111 Kierowanie przeciwprzeniesieniem 112 Radzenie sobie z uprzedzeniami 112 Odgrywanie ról – ćwiczenia 114 4.1. Problem z psami 114 4.2. Powrót do książek 115 4.3. Choroba 116 4.4. Pożar 117 4.5. Interes czy przyjemność? 118 Rozdział 5. Prowadzenie terapii 119 Gromadzenie informacji 119 Uzupełnianie informacji 119 Zachęcanie klienta do mówienia 121 Prośby o potwierdzenie o charakterze otwartym 122 Zadawanie pytań 123 Zadawanie pojedynczych pytań 124 Buforowanie 125 Powtarzanie pytania 127 Pytania zamknięte i otwarte 128 Unikanie pytań oskarżających 130 Unikanie pytań zaczynających się od dlaczego 131 Unikanie pytań z wielokrotnym wyborem 132 Unikanie pytań sugerujących/naprowadzających 133 Kierowanie 134 Powracanie 134 Streszczanie 135 Zmiana kierunku rozmowy 137 Specyficzność 139 Ogniskowanie uwagi 140 Proponowanie różnych perspektyw 142 Przeformułowanie 143 Interpretacja 144 Generalizacja 146 Identyfikacja i rozwiązywanie kwestii rozbieżności 149 Podważanie 149 Konfrontacja 151 Edukacja 154 Udzielanie informacji 154 Udzielanie porad 156 Odgrywanie ról – ćwiczenia 161 5.1. Bez pracy 161 5.2. Trudna pomoc 162 5.3. Problem mieszkaniowy 163 5.4. Pułapka cioci 164 5.5. Problemy Patryka 165 Ćwiczenie: Ocena własnych umiejętności z wykorzystaniem nagrania wideo 166 Przegląd 166 Ustalenia 166 Partner w odgrywaniu ról 166 Inscenizacja 166 Rozpoczęcie 167 Odgrywanie ról 167 Omówienie 168 Wskazówki dotyczące dokonywania samooceny 168 Przegląd załączników A, B i C 170 Integracja umiejętności 170 Terapia krótkoterminowa 170 Zakończenie terapii 171 Załącznik A. Sesja terapeutyczna z Martą. Pierwszy tydzień: sesja wprowadzająca 172 Załącznik B. Sesja terapeutyczna z Martą. Piąty tydzień: sesja środkowa 199 Załącznik C. Sesja terapeutyczna z Martą. Dziesiąty tydzień: zakończenie terapii 225 Załącznik D. Standardy etyczne dla pracowników służb społecznych 247 Preambuła 247 Część I. Standardy dla pracowników służb społecznych 247 Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec klientów 248 Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec społeczności lokalnych oraz społeczeństwa 249 Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec współpracowników 250 Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec innych przedstawicieli zawodu 250 Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec pracodawców 251 Odpowiedzialność zawodowa pracowników służb społecznych wobec samych siebie 251 Część II. Standardy dla trenerów i osób zajmujących się kształceniem pracowników służb społecznych 251 Wykaz najważniejszych pojęć 254 Bibliografia 264 Indeks nazwisk 268 Indeks rzeczowy 270 O Autorze 273
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.