Dodano produkt do koszyka

Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej

ebook

Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej

Kazimierz Wolny-Zmorzyński

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego

Cena: 34.65 zł 31.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 31.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Książka Kazimierza Wolnego-Zmorzyńskiego jest pierwszym systematyzującym opracowaniem modelu odbioru i odbiorcy fotografii dziennikarskiej, jej autor odpowiada na pytanie, jaka informacja płynie z dziennikarskiego obrazu fotograficznego, pokazuje do czego przywiązują wagę odbiorcy, a także, czy fotoreporterzy pomagają im w rozumieniu i postrzeganiu świata. Nie dotyczy to odczytania z fotografii dziennikarskiej kronikarskiego, chronologicznego obrazu wydarzeń, lecz tego, ile czytelnik dowiaduje się o zdarzeniu z jednej, sporadycznie obejrzanej fotografii (prasowej, fotofelietonu, zdjęcia okładowego) lub zbioru fotografii (fotoreportażu, fotokroniki), jak ją postrzega, i jak potrafi podaną informację zinterpretować, czemu ona mu służy i w jakim stopniu zastępuje mu ona informację słowną? Mamy do czynienia z praca dojrzałą, wnoszącą wiele nowych ustaleń do dotychczasowych badań nad problemem. Jest ona poważnym osiągnięciem badawczym. Z recenzji prof. zw dra hab. Wiktora Peplińskiego

Tytuł
Jaka informacja? Rzecz o percepcji fotografii dziennikarskiej
Autor
Kazimierz Wolny-Zmorzyński
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN
978-83-233-9003-9
Rok wydania
2010 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
271
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7

Rozdział I. Rysunek pierwszą graficzną formą informacji prasowej 21

1. Pierwsze ilustracje prasowe i ich funkcja 21
2. Współczesna funkcja rysunku 35
3. Rysunek jak fotografia 38

Rozdział II. Fotografia dziennikarska i jej odmiany 43

1. Konteksty genologiczne 44
2. Definicja i wyróżniki 56

Rozdział III. Istota i funkcje fotografii dziennikarskiej 71

1. Fotografia jako znak 71
2. Wokół pojęcia informacji 83
3. Między prawdą a fikcją 90
4. Między ikoną a symbolem 105
5. Funkcje 110

Rozdział IV. Wokół teoretycznych zagadnień odbioru fotografii dziennikarskiej 115

1. Psychologiczne aspekty odbioru obrazu fotograficznego 115
2. Przegląd opinii 119
3. Modele odbiorcy i sposoby odbioru 131

Rozdział V. Percepcja fotografii dziennikarskiej. Wyniki badań 141

1. Fotografia prasowa 142
1.1. Zdjęcie portretowe 170
2. Fotokronika 176
3. Fotoreportaż 182
4. Fotofelieton 197
5. Zdjęcie okładkowe i fotomontaż 204
6. Fotokomiks 215

Zakończenie 225

Bibliografia 235
Aneks (ankieta) 261
Indeks nazwisk 263
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org