Dodano produkt do koszyka

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

ebook

HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

Grzegorz Filipowicz

Wydawca: Wolters Kluwer

Cena: 84.00 zł 76.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 84.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, planuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor, doświadczony doradca i konsultant, w praktyczny sposób opisuje koncepcję HR Business Partneringu oraz wskazuje, jakie korzyści może ona wnieść do organizacji.

Lektura książki pozwoli poznać:

wyzwania związane ze zmianami potrzeb i postaw pracowników;
pożądane kompetencje i kwalifikacje na stanowisku HR Business Partnera;
role i zadania osoby pełniącej funkcję HRBP możliwe ścieżki rozwoju;
optymalne rozwiązania w procesie zmiany roli specjalistów HR w kierunku


HR Business Partnerów; - dane i wnioski z badań nad koncepcją HR Business Partneringu.


Autor prezentuje studia przypadków oraz najlepsze praktyki z polskiego rynku, które mogą być pomocne w wykorzystaniu i wdrożeniu przedstawianych w książce rozwiązań.

Publikacja przeznaczona jest dla pracowników działów personalnych, kadry menedżerskiej oraz konsultantów HR. Dzięki kompleksowemu ujęciu tematu opracowanie może pełnić funkcję podręcznika dla studentów studiów podyplomowych i MBA kierunków związanych z zarządzaniem zasobami ludzkimi.

Tytuł
HR Business Partner. Koncepcja i praktyka
Autor
Grzegorz Filipowicz
Język
polski
Wydawnictwo
Wolters Kluwer
ISBN
978-83-8358-638-0
Seria
HR
Rok wydania
2024
Liczba stron
276
Format
pdf
Spis treści
Wprowadzenie ......................................................................................................... 9

Megatrendy wpływające na role i zadania HR ..................................... 10

Zmiany .......................................................................................... 11

Innowacje ................................................................................. 11

Zmiana modelu pracy – praca 2.0 i 3.0 ..................................... 12

Nowe wartości pracowników .................................................... 13

Nowe wartości organizacji ........................................................ 14

Gig Economy ............................................................................ 15

Demografia .................................................................................... 16

Pokolenia na rynku pracy .......................................................... 16

Migracje ................................................................................... 17

Umiędzynarodowienie rynku pracy ................................................ 18

Poszerzenie rynków pracy ......................................................... 18

Praca w międzynarodowym środowisku .................................... 18

Rosnące znaczenie międzynarodowych korporacji .................... 18

Konkurowanie o klienta ............................................................ 19

Technologie informatyczne oraz automatyzacja .............................. 19

Stare vs. nowe zawody .............................................................. 19

Nowe funkcje Internetu ............................................................ 20

Sztuczna inteligencja ................................................................. 22

Podsumowanie .................................................................................... 25

Rozdział 1. Czas na zmiany ................................................................................... 27

Dlaczego firmy nie potrzebują już tradycyjnych działów HR? .............. 27

Oczekiwania biznesu ........................................................................... 31

Najlepsi pracownicy ....................................................................... 33

Wysoka efektywność ...................................................................... 35

Wsparcie procesów zmian i rozwoju organizacji ............................. 36

Model funkcjonowania HR Business Partnera ..................................... 38

Rozdział 2. Wyzwania ........................................................................................... 41

Zrozumieć organizację ........................................................................ 42

Cele (biznesowe) firmy ................................................................... 42

Analiza SWOT ............................................................................... 45

Analiza PEST ................................................................................. 47

Koncepcja Balanced Scorecard ....................................................... 48

Paradygmat efektywności .................................................................... 55

Efektywność pracowników ............................................................. 55

Źródła efektywności ...................................................................... 63

Dopasowanie działań rozwojowych ................................................ 69

Kluczowe wyzwania w obszarze HR .................................................... 71

Kształtowanie ról lidera i menedżera w organizacji ........................ 73

Budowanie zaangażowania i satysfakcji pracowników .................... 78

Jakich mamy pracowników? ........................................................... 81

Pozyskiwanie najlepszych pracowników (talentów) ........................ 85

Zarządzanie kompetencjami pracowników ..................................... 93

Zarządzanie talentami .................................................................... 99

Szkolenia i rozwój ........................................................................ 104

Zarządzanie efektywnością (performance management) ................ 107

Prowadzenie analiz i wyciąganie wniosków w obszarze HR .......... 112

Zmiana/rozwój roli HR ................................................................ 114

Jakość pracy i bariery rozwojowe ................................................. 115

Zarządzanie różnorodnością ........................................................ 118

Wykorzystanie technologii w HR ................................................. 119

Rozdział 3. Budowanie pozycji HR Business Partnera ......................................... 124

Ewolucja pozycji procesów i zespołów HR ........................................ 124

Administrator ............................................................................... 125

Profesjonalista .............................................................................. 126

Agent zmian ................................................................................. 128

Partner biznesowy ........................................................................ 129

Rzeczywista pozycja HR w firmach ................................................... 130

Pozycja HR Business Partnera w organizacji ....................................... 132

Funkcje i partnerzy HR Business Partnera .......................................... 134

Funkcje HR Business Partnera ...................................................... 134

Grupy interesariuszy .................................................................... 136

Rozdział 4. Role HR Business Partnera ................................................................ 143

Menedżer rozwoju kapitału ludzkiego ............................................... 144

Ekspert HR ....................................................................................... 148

Agent zmian ...................................................................................... 149

Partner strategiczny ........................................................................... 152

Rzecznik pracowników ...................................................................... 154

Oczekiwania wobec HR Business Partnera ......................................... 155

Rozdział 5. Rozwój w roli HR Business Partnera ................................................. 156

Predyspozycje do roli HR Business Partnera ...................................... 156

Talenty ważne dla HR Business Partnera ...................................... 157

Kluczowe kompetencje HR Business Partnera .................................... 161

Kompetencje osobiste i społeczne ................................................. 162

Kompetencje biznesowe ............................................................... 163

Kompetencje profesjonalne (specjalistyczne z obszaru HR) ........... 163

Profi l kompetencji HR Business Partnera ...................................... 164

Ocena kompetencji HR Business Partnerów ................................. 168

Możliwości rozwoju kompetencji ................................................. 173

Dwa modele rozwoju ................................................................... 178

Społeczność HR Business Partnerów .................................................. 181

Stowarzyszenia zagraniczne .......................................................... 181

Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner ................................ 182

Certyfikaty dla HR Business Partnerów ............................................. 184

Rozdział 6. Wdrożenie koncepcji w firmie ........................................................... 186

Kiedy jesteśmy gotowi do budowania partnerstwa biznesowego? ....... 187

Kultura organizacyjna .................................................................. 187

Kadra menedżerska ...................................................................... 193

Ocena skuteczności i efektywności działań HR Business Partnera ...... 194

Mierniki skuteczności działania procesów HR .............................. 196

Mierniki efektywności działania procesów HR ............................. 199

Wymiarowanie wskaźników ......................................................... 201

Narzędzia monitorowania ............................................................ 203

Korzyści zbmonitoringu wskaźników ............................................ 204

Strategia/plan wdrożenia ................................................................... 206

Wyzwania biznesowe/rozwojowe organizacji ................................ 207

Kluczowe wyzwania dla polityki ZZL .......................................... 208

Planowane i wdrażane działania ................................................... 209

Monitoring .................................................................................. 210

Wkład HR Business Partnera w budowanie efektywnych

organizacji .................................................................................... 211

Wiedza ekonomiczna dla HR Business Partnerów .............................. 215

Budżet .......................................................................................... 215

Koszty .......................................................................................... 216

Przychody (zbprojektów/procesów HR) ........................................ 218

Zwrot z inwestycji ........................................................................ 219

Czas zwrotu z inwestycji (BEP) ..................................................... 221

Wskaźnik rentowności kapitału ludzkiego

(HCI – Human Capital Index) ................................................ 222

Rozdział 7. Studia przypadków ........................................................................... 224

Zarządzanie efektywnością – pobożne życzenie czy realne

oczekiwania? ................................................................................ 224

Rynek celów ...................................................................................... 229

Ścieżki Kariery .................................................................................. 235

Nowa funkcja w zderzeniu kultur organizacyjnych ............................ 251

Ograniczenie poziomu rotacji pracowników ...................................... 257

Bibliografia .......................................................................................................... 265

Indeks .................................................................................................................. 269
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org