Dodano produkt do koszyka

Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji Młodzi bydgoszczanie wobec wartości

ebook

Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji Młodzi bydgoszczanie wobec wartości

Małgorzata Jankowska, Justyna Krasoń

Wydawca: Impuls

Cena: 24.00 zł 17.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 17.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Pojęcie wartości jest trudne do zdefiniowania. Każdy z nas – lepiej lub gorzej – wie, co jest dla niego ważne, cenne i godne zaangażowania. Jednakże aby podejmować słuszne decyzje, trzeba najpierw stworzyć hierarchię wartości i żyć z zgodnie ze swoimi zasadami. Wkraczanie w dorosłość nie jest proste. Współczesny młody człowiek często staje na rozdrożu, musi wybierać pomiędzy kryteriami, którymi kierują się jego rówieśnicy, a tym, co dyktuje mu sumienie. Wyboru nie ułatwiają mu również dorośli, którzy są krytyczni w ocenie oraz w wypowiedziach na temat jego zachowania.


Niniejsza książka powstała z chęci podzielenia się z Czytelnikiem wynikami badań dotyczących wartości, które Autorki przeprowadziły w roku szkolnym 2007/2008. Autorki chciały się dowiedzieć, jakie wartości cenią młodzi ludzie. Istotna była dla również konfrontacja wyników badań przeprowadzonych pod koniec lat dziewięćdziesiątych XX w. z badaniami przeprowadzonymi na początku XXI w. Autorki chciały sprawdzić, czy młodzież, która żyje w nieco innym świecie, obcująca na co dzień z natychmiastowym przepływem informacji, posługująca się Internetem i wysyłająca SMS-y nadal wyznaje takie same wartości, jakie cenili jej rówieśnicy przed laty. Czy istnieją różnice w hierarchiach wartości współczesnej bydgoskiej młodzieży i tych, które zostały zadeklarowane przez młodzież w latach dziewięćdziesiątych?


Uczniowie bydgoskich szkół średnich, podzielili się swoją hierarchią wartości, a także zdradzili, w jaki sposób czy w jakich sytuacjach te wartości urzeczywistniają. Autorki interesowało to, co prawie dorośli ludzie uważają za wartościowe w swoim życiu. To, czy szkoła, do której chodzą, którą sobie wybrali, daje im szansę realizowania ich wartości, a także to, jakie znaczenie ma dla nich środowisko rodzinne. Większość z nich w momencie badania nie była jeszcze pełnoletnia, jednakże w tym roku osiągnęła już wiek, w którym uzyskała pełne prawo do decydowania o sobie i możliwość zabierania głosu w sprawach istotnych dla całego społeczeństwa (np. poprzez udział w wyborach), a także przystąpi do egzaminu dojrzałości.


W książce zostały przedstawione wyniki badań przeprowadzonych wśród uczniów klas drugich bydgoskich publicznych i niepublicznych szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą oraz ich interpretację poprzedzoną wykładem na temat wartości. Zawarto w niej również przegląd definicji wartości, systemu wartości oraz hierarchii wartości oraz przytoczyły wypowiedzi wybranych autorów na temat istnienia wartości i sposobów ich rozumienia, a także typologie wartości i różne ich teorie.


Autorki mają nadzieję, że podczas lektury tej książki Czytelnik lepiej pozna wartości bydgoskiej młodzieży. Zrozumie, co jest dla niej ważne i czym kieruje się ona w życiu.

Tytuł
Hierarchia wartości i sposoby ich realizacji
Podtytuł
Młodzi bydgoszczanie wobec wartości
Autorzy
Małgorzata Jankowska, Justyna Krasoń
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7587-180-7
Rok wydania
2009 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
124
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Definicje 9
Definicje wartości 9
Definicje systemu i hierarchii wartości 13
Rozdział 2. Istnienie wartości i sposoby ich rozumienia 17
Rozdział 3. Typologie wartości 25
Rozdział 4. Teorie wartości 35
Teoria Romana Ingardena 35
Teoria Maxa Schelera 36
Teoria Dietricha von Hildebranda 38
Rozdział 5. Przegląd badań 41
Hanna Świda, Renata Acher – wartości w percepcji warszawskich maturzystów 41
Mirosław Szymański – hierarchia wartości badanej młodzieży 45
Kazimierz Denek – badania dotyczące wartości preferowanych przez młodzież, studentów i nauczycieli 47
Andrzej Ryk – hierarchia i system wartości młodych Polaków i Włochów 49
Rozdział 6. Metodologiczne podstawy badań własnych 53
Cel i typ badań 53
Problematyka badawcza 53
Metody i techniki badawcze 54
Wskaźniki i zmienne 55
Charakterystyka terenu badań 55
Rozdział 7. Opracowanie wyników badań własnych 57
Analiza wyników badań dotyczących hierarchii wartości młodzieży oraz porównanie ich z wynikami badań M. Szymańskiego 57
Podsumowanie 72
Sposoby realizacji wartości przez młodych bydgoszczan 73
Podsumowanie 107
Zestawienie wyników badań własnych dotyczących hierarchii i sposobów realizacji wartości przez młodzież 110
Specyfika szkół 112
Charakterystyka współczesnej młodzieży i próba konfrontacji wyników badań z jej wizerunkiem 113
Podsumowanie 117
Literatura 119
Spis tabel 121
Spis wykresów 123
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org