Dodano produkt do koszyka

Filozofia nauczania wychowującego J. F. Herbarta

ebook

Filozofia nauczania wychowującego J. F. Herbarta

Andrzej Murzyn

Wydawca: Impuls

Cena: 28.00 zł 20.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 20.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Celem niniejszej pracy jest przedstawienie najważniejszych cech Herbartowskiej pedagogiki.

Celem niniejszej pracy jest przedstawienie najważniejszych cech Herbartowskiej pedagogiki, która jest w zasadzie filozofią nauczania wychowującego. [...] Herbart nigdy nie przestał być filozofem i dlatego jego pedagogika pozostała otwarta na kwestie filozoficzne. [...] z jednej strony pedagogika Herbarta może być interpretowana tylko jako część jego filozofii, a z drugiej – jego filozofowanie nabiera sensu wówczas, gdy śledzimy drogi jego pedagogicznego myślenia. Niniejsza praca składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym postaram się wprowadzić Czytelnika w bardzo złożony kontekst życia i twórczości Herbarta, odsyłając jednocześnie do mojej pierwszej książki, której znajomość wydaje mi się niezbędna do zrozumienia wielu istotnych kwestii. Rozdział drugi poświęcony jest najważniejszym źródłom, z których Herbart czerpał wiedzę i które zainspirowały jego filozoficzno-pedagogiczne poglądy. Podstawy „pedagogiki naukowej” zostaną omówione w rozdziale trzecim. Rozdział czwarty obejmuje części składowe wychowania, które spaja Herbertowskie nauczanie wychowujące. Jego istota zostanie szczegółowo omówiona w rozdziale piątym. Parafrazując wypowiedź Herbarta dotyczącą związku między jego poglądami filozoficznymi i pedagogicznymi, chciałbym na zakończenie tego krótkiego wstępu podkreślić, że niniejsza książka jest skierowana przede wszystkim do osób, które uprzednio zapoznają się z moją refleksją nad twórczością filozoficzną Herbarta wyrażoną w książce Johann Friedrich Herbart i jego miejsce w kontekście pokantowskiej myśli idealistycznej.
Tytuł
Filozofia nauczania wychowującego J. F. Herbarta
Autor
Andrzej Murzyn
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7587-728-1
Rok wydania
2010
Liczba stron
109
Format
pdf
Spis treści
Wstęp

Filozof wśród pedagogów i pedagog wśród filozofów

Filozoficzne źródła „nauki o cnocie” (Tugendlehre )

Kantowska nauka o moralności

Filozofia społeczna Wolff a Fichte

Podstawy pedagogiki „naukowej”

Etyka

Psychologia, czyli nauka o duszy, drugim filarem Herbartowskiej pedagogiki

Miejsce religii w wychowaniu

Części składowe wychowania

Kierowanie (Regierung )

Cel kierowania

Środki kierowania dzieckiem

Wydawanie poleceń

Nauczanie wychowujące

Nauczanie a kierowanie dzieckiem i dyscyplinowanie

Cel nauczania

Dyscyplinowanie (Zucht )

Dyscyplinowanie a kierowanie dzieckiem i nauczanie

Cel dyscyplinowania

Pojęcie i istota moralności

Istota dyscyplinowania

Dyscyplinowanie a kształtowanie charakteru

Środki dyscyplinowania

Postępowanie dyscyplinujące – podsumowanie

Istota nauczania wychowującego

Wielostronność zainteresowania

Zgłębianie, namysł, jasność, asocjacja, system, metoda

Warunki wielostronności

O zainteresowaniu

Rozpoznanie (Erkenntnis ) i współodczuwanie (Teilnahme )

Elementy rozpoznania i współodczuwania

Rodzaje zainteresowań

Nauczanie jako dopełnianie doświadczenia i obcowania

Stopnie nauczania

Tok lekcji

Zakończenie

Bibliografia
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org