Książka
Ekonomia polityczna ratingu kredytowego
Malewska Alicja
Wydawca: Ignatianum
Cena: 58.80 zł
54.68 zł brutto
Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 54.68 zł
Koszty dostawy:
- Odbiór osobisty w wybranej poniżej księgarni stacjonarnej 0.00 zł brutto
- Paczkomaty InPost 10.00 zł brutto
- Kurier DPD 15.00 zł brutto
- Poczta Polska 18.00 zł brutto
Dostępność:
Opis produktu
W polskiej literaturze naukowej obejmującej problematykę integracji europejskiej, a zwłaszcza Unii Gospodarczej i Walutowej, jak dotychczas widoczny był brak kompleksowych, specjalistycznych, a co najważniejsze pogłębionych opracowań naukowych dotyczących traktowania/pozycjonowania agencji ratingowych jako aktorów politycznych w systemie integracyjnym Unii Europejskiej, ze szczególnym uwzględnieniem ich zachowania politycznego i ekonomicznego (...). Truizmem byłoby stwierdzenie, że podjęcie takiego zadania naukowego wymagało niemałego doświadczenia, erudycji pisarskiej, a także rozległej i uporządkowanej wiedzy. Autorka recenzowanej pracy bez wątpienia sprostała temu wymagającemu zadaniu.
Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Czachóra
Monografia Alicji Malewskiej podejmuje wątek funkcjonowania agencji ratingowych, jako podmiotów mających silny wpływ na dynamikę wydarzeń zachodzących na rynkach finansowych, w gospodarce światowej oraz w sferze politycznej. Świadomość złożoności materii badawczej, w sensie nierozerwalnego związku wątków politologicznych oraz ekonomicznych, stanowi obiecującą zapowiedź i zachętę do lektury. (…)
Monografia jest oparta na przemyślanym fundamencie metodologicznym, stanowiącym pomost łączący nauki polityczne i ekonomię. Silną stroną książki są liczne i zarazem krytyczne odwołania do źródeł anglojęzycznych oraz fakt, że zagospodarowuje ona wciąż niszowy obszar w polskim dyskursie naukowym. Na słowa uznania zasługuje zastosowana oryginalna metoda badawcza, łącząca aspekty ilościowe i jakościowe. Tym samym Autorka świadomie i konsekwentnie buduje swój własny potencjał ekspercki oraz wzmacnia kompetencje akademickie, by w przyszłości rozwijać badania w tym obszarze.
Z recenzji prof. dr. hab. Zbigniewa Czachóra
Monografia Alicji Malewskiej podejmuje wątek funkcjonowania agencji ratingowych, jako podmiotów mających silny wpływ na dynamikę wydarzeń zachodzących na rynkach finansowych, w gospodarce światowej oraz w sferze politycznej. Świadomość złożoności materii badawczej, w sensie nierozerwalnego związku wątków politologicznych oraz ekonomicznych, stanowi obiecującą zapowiedź i zachętę do lektury. (…)
Monografia jest oparta na przemyślanym fundamencie metodologicznym, stanowiącym pomost łączący nauki polityczne i ekonomię. Silną stroną książki są liczne i zarazem krytyczne odwołania do źródeł anglojęzycznych oraz fakt, że zagospodarowuje ona wciąż niszowy obszar w polskim dyskursie naukowym. Na słowa uznania zasługuje zastosowana oryginalna metoda badawcza, łącząca aspekty ilościowe i jakościowe. Tym samym Autorka świadomie i konsekwentnie buduje swój własny potencjał ekspercki oraz wzmacnia kompetencje akademickie, by w przyszłości rozwijać badania w tym obszarze.
- Autor
- Malewska Alicja
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Ignatianum
- ISBN
- 9788376143910
- Rok wydania
- 2022
- Liczba stron
- 288
- Oprawa
- Miękka
- Typ publikacji
- Książka
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt