Dodano produkt do koszyka

Edukacyjne badania w działaniu

ebook

Edukacyjne badania w działaniu

Hana červinková, Maria Czerepaniak-Walczak, Bogusława Dorota Gołębniak, Dorota Klus-Stańska, Rafał Krenz, Ewa Lemańska-Lewandowska, Rozalia Ligus, Zbigniew Kwieciński, Maria Mendel, Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Bohdan Skrzypczak, Barbara Smolińska-Theis

Wydawca: Scholar

Cena: 37.00 zł 29.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 29.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
To niezwykle koherentny zbiór tekstów przygotowanych przez kompetentnych autorów wyraźnie reprezentujących ten sam „styl i kolektyw myślowy”, używając określenia Ludwika Flecka, czy inaczej ten sam paradygmat, według Thomasa Kuhna. Jest to jednoznacznie antypozytywistyczny paradygmat transformacyjno-emancypacyjny współczesnych nauk społecznych, w tym przede wszystkim pedagogiki współczesnej. Książka posiada istotną wartość poznawczą, metodyczną i dydaktyczną nie tylko w odniesieniu do rozwiniętej wykładni metodologii badań w działaniu, lecz także w kontekście aktualnej debaty nad istotą naukowości nauk humanistyczno-społecznych i uprawiania zaangażowanych badań społecznych, w tym przede wszystkim pedagogicznych, nastawionych na stymulowanie zmiany prohumanistycznej w wymiarze osobowym, instytucjonalnym czy środowiskowym.

Książka ta ma moc perswazyjno-transformacyjną. Dzięki niej wykonany został kolejny ważny krok w kierunku humanizującej redefinicji nauki społecznej i zbliżenia jej do potrzeb ludzi pragnących konstruktywnie zmieniać świat, w którym przyszło im żyć.

Zbiór Edukacyjne badania w działaniu nie ma sobie równych w literaturze polskiej, jeśli chodzi o wysoką jakość, wielowymiarowość i dogłębność charakterystyki tej tradycji badawczej. Jest to metoda na wskroś pedagogiczna. Tym bardziej cieszy fakt, iż to właśnie przedstawiciele środowiska pedagogicznego przyczynili się do tego osiągnięcia – jakże istotnego również w perspektywie transdyscyplinarnej. Autorzy Edukacyjnych badań w działaniu bez kompleksów włączają się w dyskurs naukowy, nawiązując do aktualnych trendów światowych, szanując i słusznie eksponując istotny dorobek rodzimy.
(z recenzji prof. dr. hab. Dariusza Kubinowskiego)

Tytuł
Edukacyjne badania w działaniu
Autorzy
Hana červinková, Maria Czerepaniak-Walczak, Bogusława Dorota Gołębniak, Dorota Klus-Stańska, Rafał Krenz, Ewa Lemańska-Lewandowska, Rozalia Ligus, Zbigniew Kwieciński, Maria Mendel, Mirosława Nowak-Dziemianowicz, Bohdan Skrzypczak, Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss, Beata Zamorska, Jolanta Zwiernik
Język
polski
Wydawnictwo
Scholar
ISBN
978-83-7383-638-9
Rok wydania
2020
Wydanie
1
Liczba stron
370
Format
pdf
Spis treści
Spis treści
Bogusława Dorota Gołębniak, Hana Červinková
Wprowadzenie 7
CZĘŚĆ A. PERSPEKTYWY
TEORETYCZNO-METODOLOGICZNE
Barbara Smolińska-Theiss, Wiesław Theiss
Badanie i działanie w pedagogice społecznej – między tradycją
a współczesnymi zadaniami 13
Bogusława Dorota Gołębniak
Edukacyjne badania w działaniu – między akademicką
legitymizacją a realizacyjnymi uproszczeniami 51
Maria Czerepaniak-Walczak
Etyczne aspekty badania w działaniu: poszanowanie praw
uczestników badań 76
Rafał Krenz
Pro et contra – głos krytyczny
o emancypacyjnym potencjale systemu 89
Beata Zamorska
Jednostkowe i społeczne więzy działalności w badaniach
w działaniu  103
CZĘŚĆ B. Z WARSZTATU BADACZY
Maria Mendel
Edukacyjna podróż w biografii jako badanie w działaniu  127
Bohdan Skrzypczak
Laboratorium społeczne – pedagogiczny potencjał systemowego
ujęcia badań w działaniu  176
Hana Červinková
Przywracając pamięć miastu. Z antropologiczno-pedagogicznych
badań w działaniu 205
Rozalia Ligus
Tutoring uczestniczący w akademickim kształceniu nauczycieli
jako badanie w działaniu  228
Ewa Lemańska-Lewandowska
Zmiana, która może wyzwalać…
Na marginesie pewnego projektu  249
CZĘŚĆ C. RETROSPEKCJE
Zbigniew Kwieciński
Potrzeba badań dynamicznych. O tak zwanych eksperymentach
pedagogicznych  271
Mirosława Nowak-Dziemianowicz
W poszukiwaniu nowej pedagogiki, nowej edukacji, nowej szkoły –
reminiscencje  282
Dorota Klus-Stańska
Szkoła, jakiej nie znałam: krótka historia poszukiwania pewnej
alternatywy edukacyjnej  306
Jolanta Zwiernik
Polityka rzeczy małych i projekt
„Alternatywa w edukacji przedszkolnej” w latach osiemdziesiątych
XX w.: studium przypadku  337
Indeks nazwisk 357
Noty o autorach 366
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org