ebook
Edukacja przedszkolna W poszukiwaniu innych rozwiązań
Małgorzata Karwowska-Struczyk
Cena: 16.70 zł
15.00 zł brutto
Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 11.00 zł
Format:
Pobierz fragment
Koszty dostawy:
- Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Analiza istotnych aspektów instytucjonalnej edukacji i opieki przedszkolnej dla małych dzieci oraz prezentacja wybranych rozwiązań koncepcyjnych. Autorka analizuje je na tle dwóch podejść: wywodzącego się z założeń liberalizmu i oddolnego eksperymentowania, opartego na inicjatywach obywatelskich. Zastanawia się nad szansami ich powodzenia, wskazuje jawne i ukryte niebezpieczeństwa, które wiążą się z rozbijaniem solidarności i jedności społecznej, z dominacją indywidualizmu, rywalizacji i konkurencji. Odwołując się do teorii i praktyki, proponuje przykłady konkretnych rozwiązań, które mieszczą się w przestrzeni państwa demokratycznego i wpisują w obywatelską, wspólnotową aktywność, podyktowaną troską o wspólne dobro.
- Tytuł
- Edukacja przedszkolna
- Podtytuł
- W poszukiwaniu innych rozwiązań
- Autor
- Małgorzata Karwowska-Struczyk
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
- ISBN
- 978-83-235-1376-6
- Rok wydania
- 2012 Warszawa
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 304
- Format
- Spis treści
- Podziękowania i inspiracje 9 Wstęp 13 Dlaczego napisałam tę książkę 13 Główne wątki w książce 18 Struktura książki 22 Część I. Dwa podejścia w myśleniu o dziecku i wczesnej edukacji 33 Dziecko i jego edukacja – refleksja krytyczna 33 Publiczne i niepubliczne przedszkola 59 A co ze standardami w przedszkolu 68 Dlaczego o jakości edukacji przedszkolnej 73 Badania nad jakością edukacji przedszkolnej 82 Jakość edukacji dla małych dzieci – ujęcie współczesne 87 Jakość edukacji i wolny rynek edukacyjny 93 Model rynkowy i demokratyczny – próba charakterystyki 104 Główne założenia podejścia rynkowego 118 Podejście demokratyczne, czyli demokratyczne eksperymentowanie 132 Demokratyczne eksperymentowanie i rola państwa 134 Rola władz lokalnych 137 Rola instytucji 142 Kim jest nauczyciel 150 Podsumowanie 152 Część II. Od teorii do praktyki – trzy przykłady demokratycznego eksperymentowania 155 Program High/Scope Educational Research Foundation: Educating Young Children – pierwszy przykład z życia 155 Aktywne uczenie się 164 Cechy interakcji dorośli–dzieci 170 Tworzenie klimatu wsparcia 174 Kto ma kontrolę? Trzy różne klimaty społeczno-emocjonalne 177 Konsekwencje klimatu wsparcia dla dzieci i dorosłych 179 Organizacja dnia 185 Kluczowe doświadczenia – ich natura i konsekwencje edukacyjne 187 Współpraca z rodziną jako element konieczny do zrozumienia dziecka 198 Rodzice w programie High/Scope 202 Praca w zespole – wspołpraca między nauczycielami 209 Arkusz obserwacji dziecka, czyli ocena i dokumentowanie jego rozwoju 212 Program przedszkolny Reggio Emilia – drugi przykład z życia-219 Konstruowanie programu w Reggio Emilia 224 Główne zasady pracy metodą projektów-233 Rola nauczyciela i wspomagających go specjalistów 243 Rodzice w programie Reggio Emilia 249 Dokumentacja jako narzędzie konstrukcji i rekonstrukcji programu działania 255 Edukacja zróżnicowana ze względu na płeć – przykład z Polski 261 Rodzice w instytucjach „Sternika” 268 Zarządzanie instytucjami „Sternika” 272 Kim jest nauczyciel 274 Organizacja procesu wychowawczo-dydaktycznego 276 Program wychowawczy 276 Program dydaktyczny 280 Zakończenie 288 Literatura 292
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- ebook
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt