Dodano produkt do koszyka

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech Inspiracje propozycje koncepcje

ebook

Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech Inspiracje propozycje koncepcje

Sylwia Słowińska

Wydawca: Impuls

Cena: 39.00 zł 28.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 28.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
W książce zestawiono dwudziestowieczne polskie i niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej:

Starano odpowiedzieć na pytania, jakie wizje edukacji kulturalnej można zidentyfikować w obu krajach, w jaki sposób są one konstruowane, na co kładzie się w nich akcent, jaką misję przypisuje się edukacji kulturalnej?

Publikacja prezentująca teoretyczne projekty edukacji może mieć także walor praktyczny, gdyż wciąż szuka się porozumienia, zbliżenia, kooperacji z sąsiadem, z którym nasze kontakty nie zawsze układały się najlepiej i po dziś dzień nie są idealne. Odmienność może być płaszczyzną wymiany, źródłem wzajemnych inspiracji, impulsem do refleksji nad własnym dorobkiem i do nowych pomysłów, a być może również do stworzenia wspólnego polsko-niemieckiego projektu edukacji kulturalnej.

Tytuł
Edukacja kulturalna w Polsce i w Niemczech
Podtytuł
Inspiracje propozycje koncepcje
Autor
Sylwia Słowińska
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7850-018-6
Rok wydania
2007 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
303
Format
pdf
Spis treści
Wstęp ... 9
Rozdział I
Niemieckie koncepcje edukacji kulturalnej dawnego nurtu ... 19
Koncepcja edukacji „muzycznej” ... 19
Pojęcie edukacji „muzycznej” i „muzyczności” ... 19
Źródła koncepcji edukacji „muzycznej” ... 22
Inspiracje fi lozoficzne edukacji „muzycznej” ... 33
Założenia pedagogiczne koncepcji ... 42
Kształtowanie człowieka „muzycznego” celem edukacji ... 49
Masowa praca kulturalna w NRD ... 54
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 54
Historyczne i społeczno-polityczne uwarunkowania koncepcji ... 57
Filozofia marksistowska źródłem odniesień koncepcji i ideału człowieka socjalistycznego ... 68
Wychowawcze i społeczno-polityczne założenia masowej pracy kulturalnej ... 77
Rozdział II
Polska koncepcja wychowania estetycznego dawnego nurtu ... 87
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji Stefana Szumana ... 87
Kontekst filozoficzny i założenia pedagogiczne koncepcji ... 89
Wszechstronnie rozwinięta, pełna osobowość rezultatem wychowania ... 97
Rozdział III
Nowy nurt edukacji kulturalnej w Niemczech ... 101
Koncepcja socjokultury ... 101
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 101
Społeczno-kulturalne i polityczne uwarunkowania koncepcji ... 103
Filozoficzne inspiracje socjokultury ... 115
Socjokultura – założenia edukacyjne, społeczno-kulturalne i polityczne ... 120
Człowiek aktywnym uczestnikiem życia społeczno-kulturalnego i politycznego ... 125
Koncepcja edukacji kulturalnej czasu wolnego ... 130
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 130
Teoretyczne odniesienia koncepcji ... 133
Społeczno-kulturowe tło edukacji kulturalnej czasu wolnego ... 138
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 143
Człowiek „egzystencjalnie zintegrowany” ... 148
Rozdział IV
Klasyczne polskie koncepcje edukacji kulturalnej nowego nurtu ... 153
Koncepcja wielostronnego wychowania przez sztukę i do sztuki ... 153
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 153
Przemiany cywilizacyjne i społeczne źródłem koncepcji ... 157
Filozoficzne inspiracje koncepcji i ideał jednostki o harmonijnej osobowości ... 164
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 180
Koncepcja wychowania filmowego egzemplifikacją wychowania przez sztukę i do sztuki ... 188
Koncepcja edukacji kulturalnej jako przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... 195
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 195
Społeczno-kulturowe uwarunkowania koncepcji przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... 198
Odniesienia filozoficzne koncepcji ... 204
Założenia pedagogiczne przygotowania do uczestnictwa w kulturze ... 205
Człowiek twórczym uczestnikiem kultury ... 213
Personalistyczna koncepcja edukacji kulturalnej ... 215
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 215
Społeczno-kulturowe tło koncepcji ... 216
Personalizm filozoficznym kontekstem koncepcji i źródłem wizji człowieka ... 219
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 225
Rozdział V
Ponowoczesne koncepcje edukacji kulturalnej w Polsce ... 231
Ponowoczesność jako formacja kulturowa ... 231
Postmodernistyczna filozofia inspiracją koncepcji edukacji kulturalnej ... 235
Koncepcja wychowania estetycznego w ponowoczesności ... 243
Kulturowe konteksty koncepcji ... 243
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 245
Człowiek jako refleksyjny uczestnik kultury ... 251
Koncepcja edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ... 253
Podstawowe kategorie pojęciowe koncepcji ... 253
Przeobrażenia społeczno-kulturowe tłem koncepcji ... 255
Filozoficzne odwołania edukacji kulturalnej jako dialogu w obszarze popkultury ... 256
Pedagogiczne założenia koncepcji ... 259
Rozdział VI
Edukacja kulturalna sąsiadujących krajów w perspektywie porównawczej ... 267
Zakończenie ... 293
Bibliografia ... 299
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org