Dodano produkt do koszyka

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce

ebook

Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce

Wydawca: Wyższa Szkoła Humanitas

Cena: 20.00 zł 17.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 17.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Do rąk Czytelników kierujemy monografię „Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce”. Jest to kolejna książka, jaka powstała w ramach cyklicznych spotkań tatrzańskich „Edukacja jutra”, zawierająca zbiór tekstów zakwalifikowanych do druku. Spotkań niemających odpowiednika w polskiej rzeczywistości naukowej, spotkań nie tylko pożytecznych, wartościowych, inspirujących, ale także integrujących różne specjalności pedagogiczne. Spotkania te od wielu lat są platformą kontaktów pedagogów z wielu ośrodków akademickich w Polsce, okazją wymiany doświadczeń, myśli i poglądów pedagogów, nauczycieli pracujących w różnych placówkach i na różnych poziomach edukacji, teoretyków i praktyków. (…) nikt nikogo nigdy nie pytał o sympatie i poglądy polityczne, nie pytał o stop¬nie naukowe, pełnione stanowiska, nie ograniczano tematów wystąpień. Oczekiwano natomiast podejmowania tematów oryginalnych, aktualnych, a także istotnych dla pedagogiki i praktyki edukacyjnej, które mieściły się w formule „edukacji jutra”. Ta otwarta formuła uczestnictwa stwarzała zawsze klimat do nieskrępowanej dyskusji nad szeroko zakrojonymi przemianami dokonującymi się w polskiej edukacji (od przedszkola do szkoły wyższej), jej sukcesami i niedomaganiami, dla wszystkich, którym losy polskiej oświaty i nauki nie były i nie są obojętne. Prace powstałe w związku z kolejnymi seminariami były reakcją na zmiany zachodzące w polskim szkolnictwie i polskiej nauce, powiązane z prowadzonym badaniami. Seminaria spełniały rolę monitoringu w polskiej pedagogice. Dla badacza dziejów polskiej edukacji na przełomie XX i XXI wieku są kapitalnym źródłem badawczym, w którym jak w lustrze można odnaleźć informacje i refleksje nad zachodzącymi zmiana¬mi okresu transformacji. Cechuje je wysoki racjonalizm i krycytyzm, świadomość potrzeby wdrażania innowacji oraz uwzględniania uwarunkowań funkcjonowania systemu i możliwości jego reformowania. (…) Zenon Jasiński (frag.
Wstępu)

Tytuł
Edukacja Jutra. Systemowe aspekty organizacji szkolnictwa w Polsce
Język
polski
Wydawnictwo
Wyższa Szkoła Humanitas
ISBN
978-83-64788-93-2
Seria
Monografie Edukacja Jutra
Rok wydania
2014 Sosnowiec
Liczba stron
374
Format
pdf
Spis treści
Wstęp
Zenon Jasiński 17

Część I. Współczesne szkolnictwo w obliczu reform oświatowych

Jan Grzesiak
Edukacja jutra wiedzie do postępu edukacyjnego od wczoraj do dzisiaj 21
Józef Sowa
Ku nowoczesnej szkole 37
Maria Kocór
Nauczyciel wobec reformy – reforma wobec nauczyciela. Ku polityce partnerstwa i dialogu edukacyjnego 49
Leszek Pawelski
Dyrektor szkoły – zarządca czy kreator edukacji 65
Stanisława Włoch
System edukacji w Szwecji 75

Część II. Szkoła jako podmiot polityki lokalnej

Eugenia Karcz-Taranowicz
Środowisko lokalne rzeczywistym determinantem rozwoju edukacji 91
Zbigniew Lenart
Komu zależy na jakości kształcenia? O samorządzie terytorialnym, wspólnocie lokalnej i kulturze politycznej Polaków 101
Ludmiła Nowacka
Wybrane zagadnienia polityki oświatowej gminy Racibórz na lata 2013-2017 111

Część III. Kompetencje współczesnego nauczyciela

Ryszard Parzęcki
Zdolności i kompetencje interpersonalne nauczyciela warunkujące skuteczność procesu pedagogicznego 125
Marek Kościelniak
Kompetencje nauczycielskie związane z troską o motywację uczenia się uczniów/studentów w ramach paradygmatu humanistycznego w realnym i wirtualnym środowisku uczenia się 135
Magdalena Bankiewicz
Wykształcony, doświadczony nauczyciel… Dyskusje o przygotowaniu nauczycieli do pracy z uczniem w szkole 149
Emilia Musiał
Jaki nauczyciel w e-szkole? 161

Część IV. Współczesne wyzwania stojące przed nauczycielami i wychowawcami

Anna Karpińska
Problematyka niepowodzeń edukacyjnych z perspektywy Tatrzańskich Sympozjów Naukowych 175
Małgorzata Chojak
Neurodydaktyka – sposób na niepowodzenia współczesnej szkoły? 183
Elżbieta Górnikowska-Zwolak
Różnorodność w edukacji – wyzwanie dla polskich nauczycieli 197
Kazimierz Ostrowski
Rzeczywistość wychowawcza wobec znamion psychomanipulacji w relacjach pedagogicznych współczesnej szkoły 211
Edward Nycz
Druga szansa dla młodzieży zaniedbanej i trudnej. Casus Ochotniczych Hufców Pracy 225

Część V. Ewaluacja i innowacje w edukacji szkolnej

Wiga Bednarkowa
Kognitywistyczne fundamenty hybrydowego modelu szkoły 239
Tomasz M. Zimny
Kilka uwag o ewaluacji kształcenia szkolnego 251
Jolanta Gabzdyl
Cel a zadanie – kategorie ewaluacji kształcenia 259
Ewa Smak
Innowacje pedagogiczne w edukacji wczesnoszkolnej 271
Bogdan Urbanek
Podstawa programowa a metodyka kształcenia 283

Część VI. Edukacja wczesnoszkolna w perspektywie jutra

Beata Matusek
Sześciolatek u progu kariery szkolnej – nowe wyzwania, szanse i zagrożenia 299
Aleksandra Kruszewska
Kształtowanie dojrzałości szkolnej poprzez zabawę 309
Gabriela Kryk
Edukacja domowa formą kształcenia i samokształcenia dzieci w młodszym wieku szkolnym 319
Teresa Neckar-Ilnicka
Dziecko w roli konsumenta. Dylematy pedagoga 329

Część VII. Specjalne potrzeby edukacyjne i profilaktyka w szkole jutra

Krystyna Barłóg, Mateusz Barłóg
Paradygmaty normalizacyjne, modele wsparcia, a pomoc specjalna w szkołach masowych 341
Izabela Sochacka
Elementy Metody Dobrego Startu w profilaktyce i terapii logopedycznej 353
Mateusz Warchał
Profilaktyka zniekształceń poznawczych u dzieci – wybrane środki i metody dydaktyczne 365
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org