Dodano produkt do koszyka

Dźwięki mowy Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

ebook

Dźwięki mowy Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych

Alicja Maurer

Wydawca: Impuls

Cena: 31.00 zł 22.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 22.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu

Część teoretyczna tego opracowania ma na celu przybliżenie nauczycielom, logopedom, a także rodzicom pojęcia świadomości fonologicznej i jej znaczenia w opanowaniu umiejętności czytania i pisania. Wyjaśnia ona pojęcia słuchu fonematycznego, będącego podstawą opanowania języka mówionego. Program ten ma za zadanie ułatwić dzieciom uzmysłowienie sobie fonologicznej podzielności słów oraz osiągnięcie umiejętności reprezentowania dźwięków mowy za pomocą liter alfabetu. Jest on przeznaczony do pracy z dziećmi od 3 roku życia.

Polecany jest dla nauczycieli nauczania przedszkolnego i wczesnoszkolnego, ale również logopedów, pedagogów szkolnych, psychologów, rodziców i studentów. Zawiera przykładowy wykaz literatury dziecięcej, który pomoże rodzicom i nauczycielom wprowadzić dzieci w świat dźwięków mowy poprzez organizowanie proponowanych zabaw słownych.

Materiał słowny podręcznika sprzyja koncentrowaniu uwagi dzieci na formie dźwiękowej słów. Ćwiczenia z rymami koncentrują uwagę dziecka na dźwiękach rymujących się słów, uczą rozpoznawania rymów oraz ich tworzenia.

„Zabawy z rymami” kształtują i rozwijają wrażliwość dzieci na ogólnie ujmowane różnice i podobieństwa fonologiczne w toku interakcji z nauczycielem i grupą dzieci.

„Głoski rozpoczynające i kończące słowa” stanowią zestaw ćwiczeń ułatwiający przejście od umiejętności wyodrębniania cząstek wewnątrzsylabowych (rymów, aliteracji) do rozpoznawania fonemów.

„Głoska a litera” poświęcona jest kształtowaniu umiejętności podziału słów na głoski oraz łączeniu głosek


Tytuł
Dźwięki mowy
Podtytuł
Program kształtowania świadomości fonologicznej dla dzieci przedszkolnych i szkolnych
Autor
Alicja Maurer
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7850-342-2
Rok wydania
2014 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
232
Format
pdf, epub
Spis treści
Wstęp 7
Znaczenie świadomości fonologicznej w początkowej nauce czytania i pisania 11
Pojęcie świadomości fonologicznej 11
Świadomość fonologiczna w opanowaniu umiejętności czytania i pisania 12
Świadomość fonemowa a trudności w nauce czytania i pisania 13
Poziomy świadomości fonologicznej 14
Diagnoza świadomości fonologicznej 14
Kształtowanie świadomości fonologicznej 15
Rola automatyzacji w nauce czytania i pisania 16
Dekodowanie jako umiejętność 18
Uczenie się umiejętności dekodowania 19
Wnioski 20
Literatura 20
Część I. Zabawy z rymami 25
Wprowadzenie w świat dźwięków mowy 25
Literatura dziecięca 25
Rymy 27
Rozpoznawanie rymów 28
Tworzenie rymów 49
Zabawy z rymami 65
Część II. Głoski zaczynające i kończące słowa 79
Głoski zaczynające i kończące słowa 79
Wyodrębnianie głosek zaczynających i kończących słowa 81
Podawanie słów zaczynających się taką samą głoską 114
Zabawy z głoskami zaczynającymi i kończącymi słowa 129
Część III. Głoska a litera 139
Analiza i synteza sylabowa i fonemowa 139
Analiza i synteza sylabowa 139
Wyszukiwanie znaczących części słowa 155
Łączenie sylab w słowa 167
Analiza i synteza fonemowa 183
Dzielenie słów na głoski 184
Wyszukiwanie słowa w słowie 200
Głoska a litera 224
Literatura 232
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org