Dodano produkt do koszyka

Dziennikarze po komunizmie Elita mediów w świetle badań społecznych

ebook

Dziennikarze po komunizmie Elita mediów w świetle badań społecznych

Stanisław Mocek

Wydawca: Scholar

Cena: 33.00 zł 26.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 26.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu

Książka ta jest próbą określenia zawodowej i społecznej roli dziennikarzy w warunkach przemian demokratycznych w Polsce. Punktem wyjścia jest zdefiniowanie, kim jest dziennikarz we współczesnym świecie mediów oraz historyczne ujęcie tego problemu. Autor, posługując się perspektywą socjologiczną i politologiczną, wyodrębnia pewną grupę dziennikarzy jako elitę mediów, a następnie przez pryzmat elity stara się opisać ogół dziennikarzy jako warstwę społeczno-zawodową.

Jest to książka o dziennikarzach i dla dziennikarzy. Ale nie tylko – także, a może przede wszystkim, dla ludzi należących do świata mediów i ludzi uprawiających refleksję nad mediami: politologów, medioznawców, socjologów, specjalistów w zakresie kulturoznawstwa i komunikacji społecznej.

Książka Stanisława Mocka jest wnikliwym studium „czwartej władzy”. Autor nie unika najbardziej podstawowych problemów owego opiniotwórczego środowiska: jego niezależności od polityki, stosunku do inteligenckiego etosu czy radzenia sobie z dziedzictwem PRL-u. To książka interesująca nie tylko dla samych dziennikarzy, lecz także dla czytelników gazet, telewidzów i radiosłuchaczy. Polecam! (Edmund Wnuk-Lipiński)

W czasach, w których język debaty publicznej w Polsce został sprowadzony do poziomu wojny czarnego z białym, słusznego z niesłusznym, swojskiego z obcym, cokolwiek to zresztą znaczy, praca Stanisława Mocka, głęboka i subtelna, ożywia we mnie nadzieję, że świat jest mimo wszystko poznawalny. (Michał Komar)


Tytuł
Dziennikarze po komunizmie
Podtytuł
Elita mediów w świetle badań społecznych
Autor
Stanisław Mocek
Język
polski
Wydawnictwo
Scholar
ISBN
83-7383-189-4
Rok wydania
2006 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
257
Format
pdf
Spis treści
Wprowadzenie 7 Rozdział I. Dziennikarstwo jako kategoria socjologiczna i politologiczna 18 1. Przedmiot badań – problemy teoretyczne, terminologiczne i definicyjne 18 2. Dziennikarstwo w systemie komunikacji społecznej 29 3. Dziennikarstwo w systemie społecznej kontroli 34 4. Dziennikarstwo jako kategoria zawodowa 41 5. Dziennikarstwo jako elita. Badania nad elitą dziennikarską 47 Rozdział II. Dziennikarstwo w Polsce. Historia i tradycja 57 1. Dziennikarstwo polskie w perspektywie historycznej 57 2. Dziennikarstwo a system polityczny PRL-u 61 3. Dekady dziennikarskiej działalności w okresie PRL-u. Prawdy i stereotypy 63 4. Od „Solidarności” do Okrągłego Stołu. Ku niezależności i wolności 82 5. Dziennikarstwo w PRL-u. Postawy dziennikarskie wobec rzeczywistości 87 Rozdział III. Dziennikarstwo w dobie demokratycznych przemian 93 1. Dziennikarstwo w demokratycznym ładzie medialnym po 1989 roku 93 2. Rekrutacja do zawodu dziennikarskiego: reprodukcja czy cyrkulacja? 99 3. Prawny i etyczny wymiar zawodu dziennikarskiego. Kodeksy zawodowe dziennikarzy 109 4. Zawód i „coś jeszcze”? Między służbą a rynkiem, między misją a komercją 118 Rozdział IV. Dziennikarze wobec społeczeństwa, społeczeństwo wobec dziennikarzy 133 1. Wizerunek dziennikarstwa i dziennikarzy w opinii społecznej 133 2. „Głowa w chmurach” czy „portfel w kieszeni”. Etos inteligencki w dziennikarskiej recepcji 140 3. Etos dziennikarski i jego odmiany. Wzór osobowy dziennikarza 155 4. Dziennikarskiego antybohatera przypadki 161 Rozdział V. Autonomia elity dziennikarskiej a niezależność dziennikarzy 164 1. Autonomia elity dziennikarskiej i jej zasoby 164 2. Niezależność z perspektywy świata zewnętrznego 168 3. Niezależność z perspektywy indywidualnej 174 4. Meandry dziennikarskiego przekazu. Między subiektywizmem a obiektywizmem 179 5. Mit i rzeczywistość dziennikarskiej niezależności 183 Rozdział VI. Dylematy dziennikarzy i dziennikarskich środowisk 192 1. Podziały dziennikarskiego świata 192 2. Czwarta władza: między polityką a społeczeństwem 197 3. Dziennikarskie blaski i cienie 205 4. Czwarta, pierwsza czy piąta władza? 214 Zakończenie 218 Aneks. Charakterystyka badania 224 Lista respondentów 229 Bibliografia 232 Skorowidz 251
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org