Dodano produkt do koszyka

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych Z badań uczniów klas 3 szkół podstawowych

ebook

Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych Z badań uczniów klas 3 szkół podstawowych

Beata Jachimczak

Wydawca: Impuls

Cena: 38.00 zł 27.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 27.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Książka Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych (z badań uczniów klas III szkół podstawowych) jest próbą ukazania problemów dotyczących kształcenia tej grupy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Stąd w pierwszej części książki zawarto koncepcje choroby w odniesieniu do jej wpływu na funkcjonowanie człowieka oraz strategię radzenia sobie z nimi. Zwrócono również uwagę na psychologiczne następstwa choroby w kontekście potrzeby projektowania działań terapeutycznych wspomagających rozwój i funkcjonowanie psychospołeczne dziecka. Opisano tu uwarunkowania związane ze środowiskiem rodzinnym, które w sytuacji nauczania indywidualnego często pozostaje głównym źródłem doświadczeń socjalizacyjnych i edukacyjnych, oraz uwarunkowania związane ze środowiskiem pozarodzinnym, ze szczególnym uwzględnieniem grup rówieśniczych, formalnych i nieformalnych. Centralnym punktem zainteresowania był rozwój kompetencji społecznych ucznia, który w sytuacji izolacji edukacyjnej, w tym rówieśniczej, może ulegać zaburzeniom. Uwzględniając fakt, że nauczanie indywidualne jest specyficzną formą kształcenia oferowanego ściśle określonej grupie uczniów, warto zadać pytanie o jego efektywność. Z jednej strony należy wziąć pod uwagę, że zaplanowano działania edukacyjne gwarantujące realizację obowiązku nauczania również dzieciom przewlekle chorym, które czasowo bądź długotrwale muszą pozostawać poza szkołą, z drugiej zaś należy poszukiwać optymalnych rozwiązań w tym zakresie.

Tytuł
Dydaktyczne i pozadydaktyczne uwarunkowania efektów nauczania indywidualnego dzieci przewlekle chorych
Podtytuł
Z badań uczniów klas 3 szkół podstawowych
Autor
Beata Jachimczak
Język
polski
Wydawnictwo
Impuls
ISBN
978-83-7587-892-9
Rok wydania
2011 Kraków
Wydanie
1
Liczba stron
250
Format
pdf
Spis treści
Wstęp .......... 9
Przewlekła choroba jako czynnik determinujący funkcjonowanie
dziecka w bliższym i dalszym środowisku .............. 13
Paradygmaty konstruowania modeli choroby przewlekłej ........... 16
Integracyjny model choroby Ivana B. Plessa i Philipa Pinkertona ........ 17
Model choroby jako kryzysu życiowego – Rudolf H. Moos
i Vivien D. Tsu .......... 19
Model choroby przewlekłej jako ryzyka i plastyczności ........... 21
Transakcyjny model stresu i radzenia sobie z nim ............. 22
Pojęcie choroby przewlekłej. Skala zjawiska wśród dzieci .......... 23
Choroby przewlekłe wieku dziecięcego ............ 28
Charakterystyka wybranych (będących najczęściej podstawą orzeczenia
o potrzebie nauczania indywidualnego) chorób przewlekłych
wśród dzieci ............. 30
Charakterystyka dziecka przewlekle chorego ......... 36
Psychologiczne następstwa choroby .......... 43
Znaczenie rodziny w rozwoju dziecka .......... 47
Model strukturalny Salvadora Minuchina ............. 49
Model kołowy Davida H. Olsona .......... 52
Model systemowy Williama R. Beaversa ......... 53
Model McMastera ........ 54
Model Murraya Bowena ............ 55
Funkcjonowanie rodziny w kontekście teorii przywiązania ............. 57
Środowisko rodzinne dziecka chorego .............. 59
Rozwój społeczny dziecka przewlekle chorego ............ 65
Zachowania przystosowawcze w sytuacji przewlekłej choroby ............. 66
Środowisko rodzinne i pozarodzinne a rozwój społeczny dziecka ......... 70
Środowisko szkolne i rówieśnicze a rozwój społeczny dziecka .............. 73
Kształcenie dzieci w klasach I–III szkół podstawowych ......... 79
Organizacja edukacji wczesnoszkolnej w szkole ogólnodostępnej .... 81
Czynniki warunkujące efektywność kształcenia .............. 87
Charakterystyka dziecka w młodszym wieku szkolnym ......... 90
Kształcenie uczniów przewlekle chorych .............. 97
Kształcenie w szkole ogólnodostępnej (w tym w integracyjnej) ..... 103
Kształcenie w szkole szpitalnej ........... 108
Nauczanie indywidualne ........... 110
Przepisy prawne i organizacyjne dotyczące nauczania indywidualnego ........... 110
Kwalifikacja dzieci do nauczania indywidualnego .......... 113
Organizacja procesu dydaktyczno-wychowawczego w nauczaniu indywidualnym ........ 115
Założenia badań własnych .......... 123
Cel, problematyka badawcza i hipotezy badawcze .............. 124
Cel badań .............. 124
Pytania i hipotezy badawcze ............. 125
Metody badawcze .......... 128
Metoda sondażu diagnostycznego ............ 129
Teren i organizacja badań .............. 137
Charakterystyka badanych grup ........ 139
Płeć a zachowanie przystosowawcze i osiągnięcia szkolne badanych dzieci ......... 146
Zasady opracowania wyników badań ............ 149
Poziom kompetencji szkolnych i zachowania przystosowawczego
dzieci nauczanych indywidualnie ......... 151
Podstawowe charakterystyki statystyczne badanych zmiennych .... 151
Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie
edukacji polonistycznej .............. 155
Efekty trzyletniego nauczania indywidualnego w zakresie
edukacji matematycznej ............. 159
Poziom niezależnego funkcjonowania społecznego dzieci
nauczanych indywidualnie i w klasie szkolnej ............ 164
Poziom zaburzeń zachowania dzieci nauczanych
indywidualnie i w klasie szkolnej .............. 175
Poziom zachowania przystosowawczego a kompetencje
z zakresu edukacji polonistycznej dzieci nauczanych
indywidualnie ............ 191
Poziom zachowania przystosowawczego
a kompetencje z zakresu edukacji matematycznej
dzieci nauczanych indywidualnie ........ 216
Wnioski i podsumowanie .............. 237
Bibliografia ........ 241
Netografia .......... 249
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org