Dodano produkt do koszyka

Drama. Konteksty teoretyczne

ebook

Drama. Konteksty teoretyczne

Krystyna Pankowska

Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

Cena: 16.70 zł 15.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 11.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Książka dotyczy dramy jako metody edukacyjnej polegającej na inscenizowaniu ważnych z pedagogicznego punktu widzenia sytuacji, których uczestnicy zachowują się, jakby przebywali w innych okolicznościach i uczestniczyli w innych interakcjach międzyludzkich.

Autorka rozpatruje dramę w szerszych kontekstach interdyscyplinarnych. Sięgając po współczesną wielodziedzinową myśl teoretyczną nie tylko nadaje inny status dramie jako metodzie edukacyjnej, ale przede wszystkim ujawnia jej nieznane czy nieuświadamiane do tej pory możliwości. Definiuje dramę jako formę naturalnej aktywności człowieka oraz jako sposób naturalnego przyswajania wiedzy. Na tej właśnie podstawie konstruuje dramę edukacyjną, którą wykorzystuje w sposób zamierzony i świadomy w różnych sytuacjach szkolnych i pozaszkolnych.

Książka adresowana do studentów i wykładowców akademickich wydziałów pedagogicznych, a także do nauczycieli i pracowników oświaty.

Tytuł
Drama. Konteksty teoretyczne
Autor
Krystyna Pankowska
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego
ISBN
978-83-235-1801-3
Rok wydania
2013 Warszawa
Wydanie
1
Liczba stron
256
Format
pdf
Spis treści
OD AUTORKI 9 WSTĘP 13 ROZDZIAŁ I. Drama – jest w niej ukryty skarb 29 Drama – od definicji do pełnego znaczenia 30 Drama a cztery filary edukacji 33 Drama w raporcie strategicznym DICE 36 Drama w perspektywie nowych zadań edukacyjnych 40 ROZDZIAŁ II. W poszukiwaniu źródeł dramy 51 Geneza dramy w świetle antropologii filozoficznej 52 Teatr jako przedstawienie w działaniu 54 Źródła dramy w świetle antropologii kulturowej 56 Dramowe pierwiastki w kultach religijnych 61 ROZDZIAŁ III. Imperatyw roli – w życiu i w dramie 63 Wszechobecność i potencjalność roli w życiu człowieka 63 Rola społeczna jako system i wzorzec stosunków normatywnych 66 Rola jako narzędzie wywierania wrażeń-68 Edukacyjna i rozwojowa aktualność ról społecznych 73 Rola społeczna w dramie edukacyjnej 77 ROZDZIAŁ IV. Drama jako model sytuacji i zachowań społecznych 81 Drama a interakcje społeczne 82 Partnerzy interakcji w dramie 86 Interakcjonizm symboliczny 87 Komunikacja i konstruowanie znaczeń 90 Między strukturą a działaniem 92 ROZDZIAŁ V. Drama i gry, które się toczą 95 Gry i ich reguły 97 Znaczenie gier w życiu człowieka 98 Gry o utajonej motywacji 101 Drama a gry językowe 106 Szkoła i gry uczniowskie 109 Gry a inteligencja społeczna 110 ROZDZIAŁ VI. Kim jestem – homo dramus w procesie autokreacji 115 Drama i tożsamość 115 "Ja" w zwierciadle innych 117 Kim jestem – perspektywa różnych dyscyplin naukowych 119 Dzisiejsze problemy z tożsamością a drama 127 ROZDZIAŁ VII. Narracyjny charakter dramy 135 Drama jako opowieść o życiu 135 Od literatury do procesu życia 136 Narracja w dramowym rozwoju człowieka 140 Narracja w edukacji – narracja w dramie 143 Narracja literacka – narracja w dramie 150 Cechy narracji w dramie 152 ROZDZIAŁ VIII. Zachowania językowe i rozumienie w dramie 159 Drama a właściwości zachowań językowych 162 Drama a rozwój i funkcje języka 164 Język jako narzędzie komunikacji w dramie 169 Inne formy ekspresji 173 Drama – od dialogu do rozumienia 175 Drama – rozumienie przez doświadczenie 179 ROZDZIAŁ IX. Tworzenie światów równoległych 185 Drama w zabawie i w fikcji 185 Zabawa jako działanie w rozwoju dziecka i edukacji 188 Zabawa tematyczna i drama 192 Zabawa a drama projekcyjna i właściwa 195 Problem wyobraźni i fikcji w dramie i zabawie 197 Fikcja literacka a fikcja w dramie 201 ROZDZIAŁ X. Drama a scenariusze ludzkiego życia 205 Scenariusze ludzkich biografii 206 Sposoby odgrywania scenariuszy 209 Biografia jako skrypt realizowany 215 Pedagogiczny wymiar biografii a drama 217 Drama i metoda badań biograficznych 218 Drama – biografia i psychoterapia 221 ROZDZIAŁ XI. Drama – od nurtu Nowego Wychowania do pedagogiki emancypacyjnej i krytycznej 225 Drama – przełom progresywistyczny 225 Drama w Polsce – kontekst teorii wychowania estetycznego 227 Drama w kręgu pedagogiki emancypacyjnej i krytycznej 230 Drama społeczna w Anglii 238 Drama wobec pedagogiki postmodernizmu 243 Drama stosowana – nowy etap dramy w Polsce 244 ZAKOŃCZENIE Czy drama ma przyszłość? 247 BIBLIOGRAFIA 251
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org