Dodano produkt do koszyka

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

ebook

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

Edyta Zaniewicz

Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

Cena: 84.00 zł 76.00 brutto

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Publikacja zawiera rozwiązania, które usystematyzują i uporządkują przebieg pracy biura rachunkowego – dotyczące przede wszystkim obiegu dokumentów – a także ułatwią komunikację między biurem rachunkowym a klientem.


W poradniku omówiono regulacje wynikające z przepisów prawa ze wskazówkami ich zastosowania i zobrazowano je za pomocą schematów i wykazów, ponadto zamieszczono formularze w postaci: oświadczeń, notatek, protokołów i dyspozycji. Przedstawiono także praktyczne instrukcje objaśniające wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe oraz przeanalizowano etapy pracy biura, począwszy od nawiązania współpracy z klientem aż do jej zakończenia.


Adresaci:
To pozycja książkowa dla każdego księgowego, którego misją jest rzetelna, profesjonalna i kompleksowa obsługa księgowa, a także dla właścicieli i pracowników biur rachunkowych oraz pracowników działów księgowości i kadr, doradców podatkowych, a również dla przedsiębiorców.

Tytuł
Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze
Autor
Edyta Zaniewicz
Język
polski
Wydawnictwo
Wolters Kluwer Polska SA
ISBN
978-83-8187-925-5
Rok wydania
2020
Liczba stron
188
Format
pdf
Spis treści
Krótkie wprowadzenie o procedurach w biurze, standaryzacji usług, etapach wdrożenia

Formularze

Nawiązanie współpracy z biurem
• rozpoczęcie pracy z klientem biura protokół z rozmowy/ ustalenia dotyczące podjęcia i prowadzenia działalności
• zestawienie koszty rozpoczęcia działalności
• wprowadzenie prywatnych składników majątku do majątku firmy

Gotowe informacje podatkowe dla Klientów (informacje przekazywane klientowi w momencie podjęcia współpracy lub w przypadku spisu na dzień 31/12)
• zasady sporządzania spisu z natury
• płatności bezgotówkowe 15.000 zł
• odwrotne obciążenie VAT w budownictwie
• split payment
• samozatrudnienie i stawka godzinowa

Ustalenia dotyczące sposobu księgowania kosztów (dotyczy tego czy księgowane ma być 100% wartości z FV czy udział/ %)
• oświadczenie – usługi telekomunikacyjne
• oświadczenie media
• oświadczenie pojazdy
Comiesięczna obsługa
• protokół przyjęcia dokumentów księgowych
• oświadczenie – dotyczy ulgi na złe długi VAT
• oświadczenie – dotyczy kosztów podatkowych uregulowanych w formie gotówkowej
• notatka służbowa z rozmowy z klientem – w razie konsultacji dotyczącej określonych wydatków
• nieściągalne wierzytelności – PIT – dokumentowanie protokołem
• uzasadnienie wydatków na gastronomię
• zlecenie zaksięgowania faktury spornej – zdaniem biura NKUP
• protokół wypożyczenia dokumentów



Zlecenia dodatkowe (przyjmowane poza standardową obsługą księgową)
• protokół czasu pracy i wyceny
• protokół konsultacji podatkowa
• kwestionariusz przyjęcia zlecenia dodatkowego

Kasa fiskalna
• protokół zwrotu towarów
• ewidencja oczywistych pomyłek
• ewidencja reklamacji
• ewidencja innych korekt

Środki trwałe i wyposażenie
• ustalenia dotyczące metody amortyzacji i daty przyjęcia do użytkowania
• protokół likwidacyjny środka trwałego/ wyposażenia
• protokół wycofania środka trwałego z majątku firmy
• oświadczenie dotyczące klasyfikacji wydatków – remont / ulepszenie
• zaniechane inwestycje
• ustalenia dotyczące sposobu i zakresu użytkowania pojazdów przez pracowników
• wniosek o wydanie zaświadczenia o pomocy de minimis
Pracownicy
• kwestionariusz dotyczący formy i warunków zatrudnienia – check lista
• protokół przyjęcia/ wydania akt osobowych
• protokół wypożyczenia akt osobowych

Zeznania roczne PIT
• kwestionariusz przyjęcia zeznania do sporządzenia
• (osobny na rozliczenie dochodów z Polski i dodatkowy do dochodów z zagranicy)

Zakończenie współpracy z biurem
• remanent likwidacyjny VAT
• zawiadomienie do deklaracji VAT o wysokości spisu z natury
• protokół wydania dokumentów (kpir, ewidencja przychodów)
• check lista - obowiązki związane z zamknięciem firmy Klienta
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.