Dodano produkt do koszyka

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 3: Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce

eprasa

„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 3: Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce

Wydawca: Uniwersytet Śląski

Cena: 16.80 zł 15.00 brutto

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
W trzecim tomie „Cieszyńskiego Almanachu Pedagogicznego”, noszącym tytuł "Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce", zostały poruszone niektóre zagadnienia rozumienia języka w kontekście wybranych podejść badawczych i rozważań teoretycznych. Prezentowane w tomie opracowania dotyczą aspektów poznawczych języka i jego recepcji kulturowej (K. Śleziński, A. Krzywka, Sz. Kutrowski). Język – gwarę jako istotny czynnik kształtowania tożsamości regionalnej analizuje D. Kocurek, a M. Jaworski dokonał analizy teoretycznej tekstu kultury popularnej, jakim jest komiks, i jego recepcji oraz oddziaływania na kształcenie gustów estetycznych odbiorców. Z kolei M. Bortliczek i I. Łuc prezentują wyniki badań nad językiem współczesnej reklamy. Żartem lingwistycznym jako komunikatem językowym zajmują się J. Krzyżewska i S. Krzyżewski . Aspekt rozwojowy i pragmatyczny sprawności językowej w sytuacji edukacyjnej dziecka omawia K. Kuszak, a M. Kołodziejski podkreśla ważność rozwoju językowego dziecka dla jego rozwoju muzycznego, z kolei M. Krzempek pisząc o nauczaniu języka obcokrajowców, zwraca uwagę na celowość znajomości przez nauczyciela struktury języka kraju, w którym naucza się języka obcego.

Tytuł
„Cieszyński Almanach Pedagogiczny”. T. 3: Konteksty językowe w edukacji, kulturze i sztuce
Język
polski
Wydawnictwo
Uniwersytet Śląski
Seria
Prace Naukowe UŚ; Publikacje Etnologii i Nauk o Edukacji
Rok wydania
2014 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
190
Format
pdf
Spis treści
Spis treści Wprowadzenie (Urszula Szuścik) / 7 Artykuły Krzysztof Śleziński Kognitywna rola języka filozofii w pedagogice / 11 Andrzej Krzywka Na początku był logotyp / 20 Szczepan Kutrowski O substancjalności berła świadomości / 35 Danuta Kocurek Gwara wyznacznikiem tożsamości regionalnej (na przykładzie gwary śląskiej regionu pszczyńskiego) / 45 Marcin Jaworski Od „słowa zwykłego” do „słowa jarmarcznego”. Profanacyjna moc słowa we współczesnej kulturze popularnej na przykładzie komiksu z serii „Wilq” / 56 Izabela Łuc, Małgorzata Bortliczek „Innowacyjne podejście ma znaczenie...” Strategie komunikacyjne w reklamie / 66 Jolanta Krzyżewska, Seweryn Krzyżewski (U)śmiech na języku: o walorach zastosowania żartu lingwistycznego w publicznej komunikacji interpersonalnej / 81 Kinga Kuszak Przejawy rozwoju świadomości językowej w okresie dzieciństwa i możliwości jej stymulowania / 111 Maciej Kołodziejski Muzyka i język – myślenie i audiacja. Kilka uwag o potrzebie budowania kompetencji audiacyjnej małego dziecka / 128 Monika Krzempek Specyfika nauczania języka polskiego w Czechach – typologia błędów językowych popełnianych przez studentów (poziom zaawansowany) / 150 Nowości, recenzje i omówienia Bronisława Dymara, Ewa Ogrodzka-Mazur: Dziecko w świecie literatury i życiu współczesnym. Cieszyn–Bielsko-Biała–Kraków: Oficyna Wydawnicza „Impuls”, 2013, 267 s. (Tadeusz Lewowicki) / 167 Kronika Kronika naukowa (2012–2013) (oprac. Urszula Szuścik) / 175 Noty o autorach / 179 Indeks osobowy (oprac. Urszula Szuścik) / 181
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • eprasa
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org