Dodano produkt do koszyka

Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie

ebook

Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie

Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Cena: 15.00 zł 14.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 14.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Krytyczna rola zasobów strategicznych w kształtowaniu strategicznej efektywności przedsiębiorstwa jest powszechnie znana. Jednym z definiujących atrybutów strategicznego potencjału współczesnego przedsiębiorstwa jest bogactwo społeczno-emocjonalne opisywane w kategoriach: kontroli i wpływu przez rodzinę na podejmowanie decyzji; identyfikacji członków rodziny z przedsiębiorstwem; zespolenia więzi społecznych posiadanych przez członków rodziny zarówno wewnątrz przedsiębiorstwa, jak i w jego otoczeniu; emocjonalnego przywiązania do prowadzonej działalności gospodarczej; odnowy związków rodzinnych przez sukcesję mającą na celu zachowanie efektywnego biznesu dla przyszłych pokoleń. Niniejsze opracowanie koncentruje uwagę na tym, jak spożytkować bogactwo społeczno-emocjonalne jako zasób strategiczny oraz twórczość organizacyjną jako dynamiczną zdolność dla budowania względnie trwałej przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa. Opisany mechanizm stanowi znaczny wkład do teorii zarządzania strategicznego, wskazując na nową ścieżkę formowania przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw, która ma również istotne implikacje dla praktyki menedżerskiej. Koncepcja bogactwa społeczno-emocjonalnego, choć obecna w literaturze światowej, nie doczekała się dotychczas teoretycznego i empirycznego wsparcia na gruncie polskim. Jest to zatem pierwsza publikacja w języku polskim podejmująca tę problematykę.

Tytuł
Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna w przedsiębiorstwie
Autor
Katarzyna Bratnicka-Myśliwiec
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN
978-83-7875-580-7
Rok wydania
2019 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
156
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Nowy zasób strategiczny: bogactwo społeczno-emocjonalne 11
1.1. Istota i wymiary bogactwa społeczno-emocjonalnego 11
1.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne a przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa 14
1.3. Ciemne strony bogactwa społeczno-emocjonalnego 20
Rozdział 2. Spojrzenie na twórczość organizacyjną z perspektywy zdolności dynamicznych przedsiębiorstwa 27
2.1. Twórczość organizacyjna jako źródło przewagi konkurencyjnej 27
2.2. Bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna 34
Rozdział 3. W kierunku zrozumienia wpływu zewnętrznego i wewnętrznego kontekstu działalności przedsiębiorstwa 43
3.1. Otoczenie zadaniowe jako moderator zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną 44
3.2. Specyfika firm rodzinnych 47
Rozdział 4. Metodyka badań empirycznych 60
4.1. Opis populacji 62
4.2. Narzędzia pomiaru zmiennych 68
4.3. Zmienne kontrolne 72
Rozdział 5. Wyniki analizy statystycznej oraz ich interpretacja 76
5.1. Na drodze do przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa: bogactwo społeczno-emocjonalne i twórczość organizacyjna 76
5.2. Otoczenie zadaniowe oraz typ przedsiębiorstwa w zależności pomiędzy bogactwem społeczno-emocjonalnym a twórczością organizacyjną 79
5.3. Analiza uzupełniająca 91
5.4. Synteza wyników badań empirycznych 94
Zakończenie 95
Konsekwencje dla teorii 95
Konsekwencje dla praktyki zarządzania 98
Ograniczenia i kierunki przyszłych badań 101
Bibliografia 109
Spis rysunków 149
Spis tabel 150
Załącznik 151
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org