Dodano produkt do koszyka

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

ebook

Biznes w kulturze – kultura w biznesie

Anna Kwiecień, Beata Reformat

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Cena: 16.00 zł 14.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 14.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury.
Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki gospodarczej, daje wieloaspektowy pogląd na wybrane problemy występujące w jednostkach kultury. Jest ona pokłosiem drugiej edycji ogólnopolskiej konferencji pt. Biznes w kulturze – kultura w biznesie poświęconej problematyce szeroko rozumianej kultury i związanych z nią zagadnień. Praca stanowi ważny przyczynek do kontynuacji dyskursu naukowego oraz inspiruje do usprawnienia działań w instytucjach kultury w Polsce, podążających za zmianami w ich otoczeniu.

Tytuł
Biznes w kulturze – kultura w biznesie
Autorzy
Anna Kwiecień, Beata Reformat
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN
978-83-7875-299-8
Rok wydania
2016 Katowice
Liczba stron
142
Format
pdf
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział I
Kultura jako wartość i wartości w kulturze. Perspektywa biznesu (Barbara Pabian) 9
1.1. Kultura – geneza pojęcia 9
1.2. Wartości kulturowe 11
1.3. Wartość kulturowa a wartość ekonomiczna 13
1.4. Wartości kultury narodowej 14
1.5. Różnice kulturowe w biznesie międzynarodowym 15
Rozdział II
Rola uniwersytetów w kształtowaniu kultury – współczesne wyzwania (Anna Kwiecień) 19
2.1. Znaczenie kultury 20
2.2. Rola i funkcje uniwersytetu 21
Rozdział III
Implementacja Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ w świetle wyników badań empirycznych (Anna Dewalska-Opitek) 27
3.1. Zarządzanie strategiczne w sferze kultury 28
3.2. Strategia Rozwoju Kultury Katowice 2020+ 30
3.3. Zakres stosowania Strategii Rozwoju Kultury Katowice 2020+ przez instytucje kultury – wyniki badań bezpośrednich 33
Rozdział IV
Koncepcja Lean Management w publicznych instytucjach kultury – przesłanki i bariery wdrażania (Justyna Maciąg) 48
4.1. Istota koncepcji Lean Management w organizacjach publicznych 50
4.2. Lean Management w publicznych instytucjach kultury – uwarunkowania wdrażania 56
Rozdział V
Wybrane problemy zarządzania projektami kultury (Agnieszka Ślusarczyk) 61
5.1. Zalety i wady realizacji projektów kultury 62
5.2. Uwarunkowania decydujące o sukcesie projektów kultury 63
5.3. Metody i techniki zarządzania projektami kultury 64
Rozdział VI
Unijne dofinansowanie kultury jako szansa na rozwój biznesu kreatywnego (Beata Reformat) 69
6.1. Kreatywność i biznes kreatywny w kulturze − relacja i znaczenie pojęć 69
6.2. Dofinansowanie sektora kultury – wybrane przykłady programów unijnych 75
Rozdział VII
Finansowanie jednostek kultury w warunkach globalnego kryzysu finansowego (Aleksandra Nocoń) 81
7.1. Kultura a kryzys – rozważania teoretyczne 82
7.2. Finansowanie instytucji kultury – analiza oraz ocena 83
7.3. Globalny kryzys finansowy a działalność jednostek kultury 92
Rozdział VIII
Sponsoring kultury jako forma jej finansowania przez banki oraz podmioty sektora usług turystycznych – analiza wybranych przypadków (Małgorzata Kieżel, Joanna Wiechoczek) 94
8.1. Istota sponsoringu, jego cechy i klasyfikacja 95
8.2. Przesłanki rozwoju sponsoringu kultury 99
8.3. Cele sponsoringu w komunikacji marketingowej i jego rola w budowaniu marki banków oraz przedsiębiorstw turystycznych 103
8.4. Finansowanie kultury i jej główne źródła 106
8.5. Fundacje bankowe jako podmioty wspierające kulturę 111
8.6. Działania banków z obszaru sponsoringu – case research 115
8.7. Aktywności firm usług turystycznych w sferze sponsoringu – case research 119
Bibliografia 127
Spis rysunków 137
Spis tabel 139
Spis wykresów 141
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org