ebook
Between History and the Theory of Education Methodology, Traditions, Quest
Wydawca: Uniwersytet Śląski
Cena: 21.00 zł
19.00 zł brutto
Format:
Koszty dostawy:
- Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Publikacja Between History and the Theory of Education. Methodology, Traditions, Quest jest zbiorem tekstów pracowników Zakładu Podstaw Pedagogiki i Historii Wychowania Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, podejmuje rozważania nad potrzebą obecności w refleksji pedagogicznej dorobku historii myśli pedagogicznej. W pierwszej części zawiera analizy metodologicznych aspektów omawianych zagadnień, których Autorzy sytuują pedagogikę i historię wychowania wśród nauk o kulturze. W drugiej części znajdują się teksty ukazujące różne sposoby prezentowania i narracji problematyki pedagogicznej w perspektywie historycznych analiz, będące ilustracją odmiennego doświadczania przez Badaczki przeszłych rzeczywistości. W części trzeciej, Autorki poszukują odpowiedzi na nurtujące współczesnych pedagogów pytania dotyczące istotnych kategorii pedagogicznych: kompetencji i autorytetu, które wręcz nie są możliwe do odnalezienia bez dialogu toczącego się w szerszej perspektywie kulturowej, humanistycznej, historycznej.
Praca kierowana jest do szerokiego kręgu odbiorców zainteresowanych historycznymi aspektami pedagogiki.
- Tytuł
- Between History and the Theory of Education
- Podtytuł
- Methodology, Traditions, Quest
- Język
- angielski
- Wydawnictwo
- Uniwersytet Śląski
- ISBN
- 978-83-8012-588-9
- Seria
- Prace Naukowe UŚ; Pedagogika
- Rok wydania
- 2015 Katowice
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 166
- Format
- Spis treści
- Contents Introduction (Agnieszka Stopińska-Pająk) / 7 Krzysztof Maliszewski A pedagogical history of education: Ethical and aesthetic aspects of historiography in the context of education / 11 Łukasz Michalski The economy of the history of education: In search of a good presence of history in pedagogical thought / 33 Agnieszka Stopińska-Pająk The theoretical and methodological aspects of the formative stages of Polish andragogical thought / 45 Grażyna Kempa The qualifications of teachers in Polish primary education in the Silesian Voivodeship (1922—1939) against the background of methodological research questions / 67 Monika Sulik Around the table: In search of a historio-pedagogical dimension of tastes from childhood / 81 Agnieszka Majewska-Kafarowska Auto/biographic narration in the process of identity construction: Pedagogical contexts / 99 Irena Przybylska Between rationality and emancipation: (De)constructing competency-based education / 111 Sabina Koczoń-Zurek The barriers in the search for teacher authority / 131 List of works cited / 153
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- ebook
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt