Dodano produkt do koszyka

Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu

ebook

Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu

Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

Cena: 15.00 zł 14.00 brutto

Najniższa cena z ostatnich 30 dni przed wprowadzeniem obniżki: 14.00 zł

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Niniejsza monografia zawiera autorskie opracowania, zgrupowane w częściach odpowiadających wybranym wątkom merytorycznym, dotyczącym problematyki zastosowania nowoczesnych systemów telematycznych w przedsięwzięciach innowacyjnych sektora TSL, rozważanych w aspekcie uwzględniania reguł społecznej odpowiedzialności biznesu. W pierwszym rozdziale pracy,
scharakteryzowano kluczowe obszary przedmiotowe oraz dokonano identyfikacji podmiotów gospodarczych i ich interesariuszy w sektorze TSL, a także określono zasady formułowania celów zarządzania społecznie odpowiedzialnego, przedstawiono ich specyfikację oraz wskazano na określone, długofalowe korzyści. W drugim podjęto się analizy znaczenia czynników innowacyjności przedsiębiorstw transportowych, spedycyjnych oraz logistycznych, poprzedzonej teoretycznymi rozważaniami na temat rozumienia terminu innowacja oraz typologii i zakresu pojęciowego różnych
rodzajów innowacji. Treść trzeciego rozdziału odnosi się do praktycznych przykładów wybranych obszarów prospołecznych i prośrodowiskowych działań w zestawieniu z opisem poglądów kluczowych przedstawicieli koncepcji CSR. W rozdziale czwartym scharakteryzowano proponowane działania służące równoważeniu mobilności i kreowaniu inteligentnego transportu miejskiego i inteligentnych systemów logistycznych, uwzględniając e-logistykę. W rozdziale piątym zastosowanie nowoczesnych systemów telematycznych w sektorze TSL na tle zasad CSR.

Tytuł
Aktywność podmiotów sektora TSL w tworzeniu i realizacji strategii społecznej odpowiedzialności biznesu
Język
polski
Wydawnictwo
Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach
ISBN
978-83-7875-342-1
Rok wydania
2016 Katowice
Wydanie
1
Liczba stron
147
Format
pdf
Spis treści
WSTĘP 7
1. ISTOTA SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W DZIAŁALNOŚCI PODMIOTÓW TSL 9
1.1. Przegląd formuł definicyjnych pojęcia społecznej odpowiedzialności 9
1.2. Zakres przedmiotowy i podmiotowy koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 20
1.3. Cele koncepcji społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 26
2. ANALIZA CZYNNIKÓW MATERIALNYCH I NIEMATERIALNYCH KREUJĄCYCH INNOWACYJNOŚĆ PODMIOTÓW SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNYCH W SEKTORZE TSL 35
2.1. Innowacje – geneza, typologia, pojęcia i rodzaje 35
2.2. Cechy innowacji wdrażanych współcześnie przez przedsiębiorstwa sektora TSL 41
2.3. Czynniki kreujące innowacyjność współczesnych podmiotów sektora TSL 43
2.4.Czynniki warunkujące innowacyjność społecznie odpowiedzialnych przedsiębiorstw TSL w świetle badań empirycznych 49
2.4.1. Metodyka i cele badań 49
2.4.2. Wyniki badań 49
3. PRAKTYCZNE ASPEKTY REALIZACJI SPOŁECZNEJ ODPOWIEDZIALNOŚCI W SEKTORZE TSL NA TLE WYBRANYCH TEORII CSR 63
3.1. Przegląd kluczowych teorii CSR 63
3.2. Obszary działań przedsiębiorstwa związane z realizacją koncepcji CSR 68
3.3. Działania na rzecz pracownika 72
3.4. Relacje z wybranymi interesariuszami 75
3.5. Działania na rzecz ochrony środowiska 78
4. INNOWACJE Z ZASTOSOWANIEM TELEMATYKI W SEKTORZE TSL 82
4.1. Rola telematyki w procesach transportowych 82
4.2. Innowacyjność podmiotów sektora TSL w świetle uwarunkowań współczesnej logistyki 89
4.3. Specyfikacja innowacyjnych rozwiązań w podmiotach TSL 91
4.4. Aktywność innowacyjna podmiotów sektora TSL w ujęciu statystycznym 96
5. ZASTOSOWANIE NOWOCZESNYCH SYSTEMÓW TELEMATYCZNYCH W SEKTORZE TSL NA TLE ZASAD CSR 101
5.1. Identyfikacja interesariuszy i celów zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych w sektorze TSL 101
5.2. Analiza porównawcza celów koncepcji innowacyjnego wykorzystania systemów telematycznych oraz idei społecznej odpowiedzialności w podmiotach sektora TSL 110
5.3. Hierarchia koncepcji związanych z funkcjonowaniem sektora TSL 113
5.4. Efekty współdziałania koncepcji zastosowań nowoczesnych systemów telematycznych i idei społecznej odpowiedzialności w sektorze TSL 117
5.5. Koncepcje ITS w wybranych miastach województwa śląskiego jako przykład rozwiązań realizujących cele społecznej odpowiedzialności 122
ZAKOŃCZENIE 133
BIBLIOGRAFIA 135
SPIS TABEL 145
SPIS RYSUNKÓW 146
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org