ebook
Agresja elektroniczna i cyberbullying jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży
Jacek Pyżalski
Wydawca: Impuls
Cena: 34.00 zł
24.00 zł brutto
Format:
Koszty dostawy:
- Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych).
Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach.
Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania.
Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze – reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe).
Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.
- Tytuł
- Agresja elektroniczna i cyberbullying
- Podtytuł
- jako nowe ryzykowne zachowania młodzieży
- Autor
- Jacek Pyżalski
- Język
- polski
- Wydawnictwo
- Impuls
- ISBN
- 978-83-7587-949-0
- Rok wydania
- 2012 Kraków
- Wydanie
- 1
- Liczba stron
- 318
- Format
- Spis treści
- Wstęp? 9
1. Charakterystyka świata nowych mediów? 13
1.1. Czym są nowe media?? 14
1.2. Cechy nowych mediów? 19
2. Komunikacja zapośredniczona przez komputer? 25
2.1. Komunikacja tekstowa? 27
2.2. Komunikacja wizualna i dźwiękowa? 29
2.3. Generalne charakterystyki komunikacji zapośredniczonej przez komputer? 30
3. Nowe media jako środowisko socjalizacyjne, czyli człowiek w komunikacji
zapośredniczonej? 39
3.1. Mechanizmy funkcjonowania człowieka w kontekście komunikacji
zapośredniczonej? 40
3.2. Instrumenty mediów społecznych? 49
4. Młodzi ludzie jako pokolenie cyfrowych tubylców? 65
4.1. Wykorzystanie nowych mediów? 70
4.2. Nierówności społeczne w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych? 73
5. Wpływ nowych mediów na dzieci i młodzież? ??79
5.1. Korzyści związane ze stosowaniem nowych mediów przez dzieci i młodzież? 83
5.2. Zagrożenia dla dzieci i młodzieży związane z korzystaniem z nowych mediów? 87
5.3. Uzależnienie od internetu i telefonów komórkowych? 93
Cechy produktu
Dane ogólne
- Format pliku
- ebook
Opinie, recenzje, testy:
Ten produkt nie ma jeszcze opinii
Twoja opinia
Zapytaj o produkt