Dodano produkt do koszyka

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

ebook

ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego

Anna Seretny, Ewa Lipińska

Wydawca: Universitas

Cena: 21.00 zł 15.00 brutto

Format:
Koszty dostawy:
  • Wysyłka na e-mail 0.00 zł brutto
Opis produktu
To pozycja adresowana do nauczycieli, którzy rozpoczynają pracę zawodową, oraz tych, którzy pragnęliby rozwinąć swój warsztat, dla słuchaczy studiów podyplomowych oraz studentów studiów magisterskich z zakresu metodyki nauczania języka polskiego jako obcego, a także do nauczycieli polonijnych.

Tytuł
ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego
Autorzy
Anna Seretny, Ewa Lipińska
Język
polski
Wydawnictwo
Universitas
ISBN
978-83-242-1044-2
Seria
Język Polski dla Cudzoziemców
Rok wydania
2005 Kraków
Liczba stron
332
Format
pdf
Spis treści
Władysław Miodunka – WSTĘP 11
OD AUTOREK 13
WPROWADZENIE 15
CZĘŚĆ I
NAUCZANIE CZĘŚCI
SYSTEMU JĘZYKOWEGO POLSZCZYZNY
NAUCZANIE WYMOWY I INTONACJI 23
I. Fonetyka . . 23
II. Wymowa i jej znaczenie w opanowywaniu języka obcego . 28
III. Miejsca trudne 31
IV. Techniki nauczania wymowy 37
V. Podsumowanie . . 43
NAUCZANIE PISOWNI . 45
I. Alfabet 45
II. Pismo a mowa 46
III. Zasady pisowni . . 47
IV. Ortografia w nauczaniu języka polskiego jako obcego . 49
V. Techniki nauczania pisowni 55
NAUCZANIE SŁOWNICTWA . . 75
I. Słownictwo a kompetencja komunikacyjna 75
II. Kompetencja leksykalna . 76
III. Dobór materiału leksykalnego . . 80
IV. Słownictwo w nauczaniu języka polskiego jako obcego . . 83
V. Techniki nauczania słownictwa . 85
VI. Gęstość słownictwa . 99
VII. Słownictwo a sprawności językowe 100
VIII. Słowniki użyteczne w nauce języka polskiego jako obcego 105
IX. Repetitio est mater studiorum 110
NAUCZANIE GRAMATYKI . . 111
I. Gramatyka w nauczaniu języka obcego . 111
II. Kompetencja gramatyczna . . 112
III. Gramatyka pedagogiczna a gramatyka naukowa 113
IV. Pierwsze programy gramatyczne do nauczania języka polskiego
jako obcego . . 115
V. Uwagi ogólne na temat nauczania gramatyki . . 116
VI. Techniki nauczania gramatyki 117
VII. Poprawianie błędów . 132
VIII. Podsumowanie . . 133
CZĘŚĆ II
NAUCZANIE I ROZWIJANIE
SPRAWNOŚCI JĘZYKOWYCH
ROZUMIENIE ZE SŁUCHU . 137
I. Słuchanie ze zrozumieniem . 137
II. Słyszenie a słuchanie . 137
III. Efektywność słuchania . . 138
IV. Słuchanie a mówienie 140
V. Słuchanie a czytanie . 142
VI. Sprawność rozumienia ze słuchu 143
VII. Techniki nauczania rozumienia ze słuchu . . 146
VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem . . 154
IX. Wskazówki praktyczne . . 159
X. Podstawowe zasady nauczania rozumienia ze słuchu . 161
MÓWIENIE 163
I. Komunikowanie (porozumiewanie się) . 163
II. Komunikacja werbalna . . 164
III. Komunikacja niewerbalna 165
IV. Kod mówiony a kod pisany . 168
V. Kod mówiony – kiedy i jak go uczyć? . . 172
VI. Techniki nauczania mówienia . . 177
VII. Łączenie mówienia z innymi sprawnościami . . 183
VIII. Ocena postępów w mówieniu . . 183
IX. Podstawowe zasady nauczania mówienia . . 184
NAUCZANIE CZYTANIA 185
I. Czytanie . 185
II. Akt czytania a sprawność czytania . . 187
III. Czytanie w nauczaniu języka obcego . . 188
IV. Metody nauczania języków obcych a sprawność czytania . 193
V. Materiały do nauczania czytania . 195
VI. Cele nauczania czytania w języku obcym . . 198
VII. Techniki nauczania czytania w języku obcym . . 200
VIII. Przykładowe techniki pracy z tekstem . 204
IX. Podsumowanie . . 226
PISANIE 227
I. Komunikacja pisemna 227
II. Dlaczego pisanie jest trudne? 228
III. Pisanie a czytanie . 230
IV. Język pisany a język mówiony . . 231
V. Język pisany – czy i jak go uczyć? 234
VI. Techniki nauczania pisania . . 245
VII. Poprawa i ocena prac . 247
CZĘŚĆ III
KONTROLA WYNIKÓW W NAUCZANIU
JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO
TESTY JĘZYKOWE I ICH RODZAJE. KRYTERIA POPRAWNOŚCI TESTU
JĘZYKOWEGO . 255
I. Wstęp . 255
II. Klasyfikacja testów 255
III. Kryteria poprawności testu . 259
IV. Ewaluacja 266
TYPY ZADAŃ TESTOWYCH W TESTOWANIU ZNAJOMOŚCI
JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO . . 269
I. Wstęp . 269
II. Rodzaje zadań testowych i jednostek testu . 270
III. Przykłady zadań testowych w testowaniu języka polskiego jako
obcego 277
CZĘŚĆ IV
ANEKS
CERTYFIKATOWE EGZAMINY Z JĘZYKA POLSKIEGO JAKO OBCEGO 299
I. Certyfikacja . . 299
II. Ogólny opis umiejętności językowych dla poszczególnych poziomów
zaawansowania 301
PODRĘCZNIKI I POMOCE DYDAKTYCZNE. WYBÓR . . 309
Podręczniki ogólne . . 309
Podręczniki do nauczania wymowy polskiej 310
Pomoce do nauczania ortografii . 311
Pomoce do nauczania słownictwa . . 311
Pomoce do nauczania gramatyki . 311
Pomoce do nauczania rozumienia ze słuchu 312
Pomoce do nauczania mówienia . 313
Pomoce do nauczania czytania . . 313
Pomoce do nauczania pisania 313
Zbiory testów . 314
Słowniki ogólne języka polskiego (wybór) . . 314
Słowniki specjalistyczne . 314
Słowniki ogólne dla cudzoziemców . 315
Słowniki specjalistyczne dla cudzoziemców 315
BIBLIOGRAFIA 316
Cechy produktu
Dane ogólne
  • Format pliku
  • ebook
  •  
Opinie, recenzje, testy:

Ten produkt nie ma jeszcze opinii

Twoja opinia

Ocena:
  • Wszystkie pola są wymagane
Zapytaj o produkt

Produkty podobne

Kontakt

CAFE KSIĘGARNIA TAJNE KOMPLETY
Przejście Garncarskie 2
Wrocław 50-107
(71) 714-23-80 pn-sb: 11.00-20.00 nd: 12.00-18.00
tajnekomplety@fundacja-karpowicz.org

X Zamknij

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z Polityką prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu mechanizmu cookie w Twojej przeglądarce.