TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
 

SERIA WYDAWNICZA TAJNYCH KOMPLETÓW

POLECAMY NASZE KSIĄŻKI!!!

 
 

DOLNY ŚLĄSK. PAMIĘTAM POWÓDŹ

tak o powodzi z 1997 r. jeszcze nie opowiadano!

 
 

ŚWIETLICKI I ZGNIŁOŚĆ

SIEDMIOŚCIAN - nowa płyta legendarnego poety i jazzmanów z Trójmiasta

 
 

Kalendarz 2018 Zombie

4 EDYCJA KALENDARZA Z RYSUNKAMI ANTKA WAJDY W LAWINOWEJ PROMOCJI PO 25 ZŁO

 
 

PSALMY

Nowy tom poetycki Julii Fiedorczuk

 
 

MONATEN

Nowa książka Jacka Gutorowa. Polecamy!

 
 

PAWILONY

Polecamy: Nowy tom Dominika Bielickiego

 

 
 

DNO CEKINA

 

Nowy tom poetycki Ewy Jarockiej. Polecamy!
 
 

POWSTANIE GRUDNIOWE

 

NOWA POWIEŚĆ JACKA BIERUTA

 

Lista tytułów z wydawnictwa "Instytut im. Jerzego Grotowskiego"

10 | 20 | 30
Wyniki wyszukiwania
Znaleziono 20 pasujących rekordów dla kryteriów wyszukiwania 1 2 > >>
Słowacki/Grotowski. Rekontekstualizacje, Dariusz Kosiński, Wanda Świątkowska

Związki między Słowackim i Grotowskim są głębsze i istotniejsze niż tylko fakt, że drugi sięgał po teksty pierwszego. Z pewnością obu łączy przecież niezwykła dynamika postawy twórczej, obejmującej i „życie”, i „sztukę”. Obaj pozostawali w nieustannym poszukiwaniu, nie zadowalając się tym, co już udało im się stworzyć. Obaj nie poprzestawali na już osiągniętych formach i metodach, bezkompromisowo ... więcej

Pola energii. Wspomnienia i rozmowy , Alina Obidniak

Teatr jest sztuką ulotną. Pamięć o jego twórcach i ich dokonaniach trwa tak długo, jak żyją ludzie, którzy ich pamiętają. Ale pamięć jest ułomna i wybiórcza. Dlatego tak cenne jest wszystko, co tę pamięć utrwala. Taką też rolę spełnić może książka Aliny Obidniak. Zebrane w niej teksty, materiały i najróżniejsze dokumenty tworzą mozaikowy, wielobarwny obraz działalności teatru jeleniogórskiego ... więcej

With Grotowski. Theatre is Just a Form , Peter Brook

From early on, Grotowski recognised the double nature of forms. They conceal, but they also protect the life that is within. For this reason, he set up his own barriers, so as to conceal and protect the work he was doing with his dedicated companions in their well-guarded private space. When he eliminated spectators from his theatre, and when he refused to allow writers to describe and evaluate his explorations, this was to prevent mere descriptions from replacing the vivid life of actions.

Misterium zgrozy i urzeczenia, Janusz Degler, Grzegorz Ziółkowski

Propozycja ta to z jednej strony swoista spłata długu człowiekowi, który ukazał przed teatrem – polskim i światowym – nowe drogi, inne niż dotychczas znane; z drugiej zaś – odpowiedź na naglącą potrzebę stworzenia kanonicznego zbioru tekstów o jego spektaklach. Zbioru, który będzie zarówno ukazywał jego dokonania, jak też poświadczał charakter, typ i zasięg rezonansu, z jakim się spotkały; nie tylko uchwyci przekształcenia ... więcej

Wywołując (i zapominając) Szekspira, Peter Brook

Książka zawiera zapis dwóch spotkań Petera Brooka z publicznością z połowy lat dziewięćdziesiątych, podczas których wybitny reżyser podjął temat aktualności Szekspira. Cóż więc można powiedzieć młodemu aktorowi, który przymierza się do jednej z tych wielkich ról? Zapomnij o Szekspirze. Zapomnij, że kiedykolwiek istniał taki człowiek. Zapomnij, że te sztuki miały autora. Pamiętaj jedynie, że twoim ... więcej

Ziemia popiołu i diamentów, Eugenio Barba

Pierwsza część książki – Ziemia popiołu i diamentów – to fragment podziemnej historii teatru i historia pewnej miłości. Napisałem ją, by dać świadectwo o tamtych kilku latach decydujących dla teatru drugiej połowy dwudziestego wieku; latach, w których rodził się i krzepł teatralny bunt Jerzego Grotowskiego, Ludwika Flaszena, Jerzego Gurawskiego i maleńkiej grupki aktorów skupionych wokół nich. Kontekst wyznacza socjalistyczna ... więcej

Punkt graniczny przedstawienia, Thomas Richards

Zapis rozmowy Lisy Wolford z Thomasem Richardsem, dyrektorem Workcenter of Jerzy Grotowski and Thomas Richards (Pontedera, Włochy), przeprowadzonej w 1995 roku. Rozmowa ta daje wgląd w istotę twórczych poszukiwań Grotowskiego w domenie określanej przez niego mianem „sztuka jako wehikuł”, wyznaczającej końcowy etap jego poszukiwań. Richards opowiada tu m.in. o transformacji energii, która może nastąpić w pracy nad pieśniami z tradycji afrokaraibskiej. To dzięki ... więcej

Guślarz i eremita, Grzegorz Ziółkowski

Postrzegam twórczość Jerzego Grotowskiego w jej kolejnych odsłonach – Teatr Źródeł, Dramat Obiektywny i sztuka jako wehikuł – jako próbę przemiany w działanie nostalgii za świetlistą nieskazitelnością, do której po urodzeniu (czytaj: wcieleniu) nie mamy już dostępu, gdyż oddziela nas od niej zasłona iluzji i zapomnienia...

W labiryncie. Theodoros Terzopoulos spotyka Heinera Müllera, Frank Raddatz red.

Heiner to awangarda. Ale posiada też wielką, ontologiczną agonię. Właściwie mniej mnie interesuje awangardowy rys jego twórczości, bardziej jego otchłań. Teatr nie musi niczego interpretować ani wyjaśniać. Od tego mamy naukę, a nie sztukę. W mojej pracy potrzebuję nieporozumień. Potrzebuję otchłani: ciemnej, ukrytej, stłumionej, niebezpiecznej strony materiału. Teatr to nie tylko dramaturgia. To także poszukiwanie nicości. Beckett powiedział ... więcej

Teatr bez teatru., Mirosław Kocur

Artyści Anglii Wschodniej wystawiali swe sztuki na placach i w kościołach, w domach parafialnych i w karczmach, na łąkach i na ulicach. Sztuka performansu była formą ewangelizacji i umacniała parafian w wierze. Strategie artystyczne służyły przede wszystkim uobecnianiu wydarzeń religijnych w świecie i w czasie widza. Średniowieczni twórcy wykazywali zadziwiającą kreatywność w manipulowaniu publicznością, mistrzowsko przekraczali granice pomiędzy ... więcej

1 2 > >>
 
 
 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Tajne Komplety akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier