TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Szkoła bez barier - 08 Językowe konsekwencje dysortografii. Badania własne autor:
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Szkoła bez barier - 08 Językowe konsekwencje dysortografii. Badania własne

O trudnościach w nauczaniu i uczeniu się
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Uniwersytet Śląski
ISBN: 978-83-8012-383-0
Wydanie: 1, 2015 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
2,00 zł
eKsiążka (Watermark)
PDF

Publikacja Format Wydanie Cena
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
eKsiążka pdf 1, 2015 r. 2,00 zł
 
 

Współczesna szkoła, oprócz tego, że powołana jest do wypełniania swojej naczelnej misji – uczenia, stała się przestrzenią rozpoznawania różnych dysfunkcji, z którymi należy wiązać niektóre przyczyny edukacyjnych niepowodzeń uczniów. Aby jednak mogła je rozpoznać, musi pozostać wrażliwa na ucznia i uważnie go obserwować, nie tracąc jednak z horyzontu tego, co szczególnie istotne w jego rozwoju, a mianowicie kontekstu społecznego czy rodzinnego, w którym funkcjonuje młody człowiek. Tak szerokie spojrzenie jest możliwe nie tylko dzięki wysokim kompetencjom nauczycieli i pedagogów, ale przede wszystkim dzięki współpracy i porozumieniu: wymianie informacji między pracownikami szkoły, uczniami i ich rodzinami. Dzięki zaangażowaniu i wspólnej pracy możliwe jest nie tylko dostrzeżenie problemu, ale również określenie jego źródła, co z kolei prowadzi do aktywnego przeciwdziałania pojawiającym się trudnościom związanym na przykład z niesłyszeniem, niedowidzeniem, jąkaniem się, dysleksją, dwujęzycznością czy sytuacją młodych ludzi wychowujących się w rodzinach patologicznych.

Wszystkie wymienione dysfunkcje i zaburzenia mogą, choć wcale nie muszą, prowadzić do stresu, który pomimo iż w szczególny sposób dotyka uczniów zdiagnozowanych, to nie oszczędza także tych bez specjalnych potrzeb edukacyjnych. Wydaje się więc, że fundamentalne zadanie szkoły powinno polegać na rozpoznaniu rodzaju stresu, określeniu źródła i opracowaniu strategii jego eliminacji, a w przyszłości także na obraniu jego profilaktyki. Tak szeroko zakrojony plan działania szkoły może się dziś wydawać edukacyjną mrzonką, tym niemniej badania nad stresem i bogate doświadczenia nauczycieli praktyków wskazują, że współczesna edukacja staje już teraz przed koniecznością nie tyle rozwiązywania trudnych problemów, ile ich dostrzegania i definiowania.

Szkoła wydaje się obszarem szczególnego zainteresowania specjalistów zajmujących się zagadnieniem stresu, redaktorki zdecydowały się zatem bliżej przyjrzeć temu zjawisku i jego wpływowi na funkcjonowanie uczniów oraz nauczycieli, jak również podjąć próbę zdiagnozowania problemów dziecka i ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Mają też nadzieję, że niniejszy tom, dzięki podjętej w artykułach problematyce, stanie się skromnym wkładem w badania nad stresem w placówkach związanych z nauczaniem.

Z pewnością zainteresuje on studentów specjalności nauczycielskich oraz nauczycieli, psychologów, pedagogów, bibliotekarzy.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Tajne Komplety akceptuje płatności: