TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: Książka jako towar książka jako znak autor: Marcin Rychlewski
FORMY I KOSZTY DOSTAWY
  • 0,00 zł
Produkt w wersji cyfrowej - więcej informacji tutaj

Książka jako towar książka jako znak

Studia z socjologii literatury
Wersja elektroniczna (brak aktualizacji)
Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
ISBN: 978-83-63434-88-5
Wydanie: 1, 2013 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny
20,00 zł
eKsiążka (Watermark)
EPUB
MOBI

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. „Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako »obiegi książkowe«) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa »prerecepcją«. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu »epoki słowa drukowanego«. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane” (prof. Bogumiła Kaniewska).

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Tajne Komplety akceptuje płatności: