TWÓJ KOSZYK

Koszyk jest pusty
 
ksiazka tytuł: How games move us: emotion by design autor: Katherine Isbister
DOSTAWA WYŁĄCZNIE NA TERYTORIUM POLSKI

FORMY I KOSZTY DOSTAWY

How games move us: emotion by design

Wersja papierowa
Wydawnictwo: M.I.T. Press
ISBN: 9780262034265
Liczba stron: 192
Oprawa: Twarda
Wydanie: 2016 r.
Język: polski

Dostępność: dostępny (Uwaga: Niski stan magazynowy)
109,00 zł 92,00 zł

An engaging examination of how video game design can create strong, positive emotional experiences for players, with examples from popular, indie, and art games.

This is a renaissance moment for video games -- in the variety of genres they represent, and the range of emotional territory they cover. But how do games create emotion? In How Games Move Us, Katherine Isbister takes the reader on a timely and novel exploration of the design techniques that evoke strong emotions for players. She counters arguments that games are creating a generation of isolated, emotionally numb, antisocial loners. Games, Isbister shows us, can actually play a powerful role in creating empathy and other strong, positive emotional experiences; they reveal these qualities over time, through the act of playing. She offers a nuanced, systematic examination of exactly how games can influence emotion and social connection, with examples -- drawn from popular, indie, and art games -- that unpack the gamer's experience.

Isbister describes choice and flow, two qualities that distinguish games from other media, and explains how game developers build upon these qualities using avatars, non-player characters, and character customization, in both solo and social play. She shows how designers use physical movement to enhance players' emotional experience, and examines long-distance networked play. She illustrates the use of these design methods with examples that range from Sony's Little Big Planet to the much-praised indie game Journey to art games like Brenda Romero's Train.

 

Newsletter

Newsletter
Zapisz Wypisz

Klikając "Zapisz" zgadzasz się na przesyłanie na udostępniony adres e-mail informacji handlowych, tj. zwłaszcza o ofertach, promocjach w formie dedykowanego newslettera.

Płatności

Kanały płatności

Księgarnia Internetowa Tajne Komplety akceptuje płatności:

  • płatność elektroniczna eCard (karta płatnicza, ePrzelew)
  • za pobraniem - przy odbiorze przesyłki należność pobiera listonosz lub kurier